Oct 19, 2010

TERSALAH MASUK KERETA



as'salam...

Semalam aku terima mesej dari salah seorang sahabat lame aku nie , bertanyakan khabar dan pagi nie aku nak story sikit pasal dia.. story nie masa kami same2 tinggal bujang dulu di Bandar Sri Damansara... sahabat aku nie same macam aku , kehidupan kami dulu banyak di habiskan dengan berkeje je , kalau ada masa lapang pun kami just lepak dekat rumah dan berkongsi2 cerita...

Hari nie genap usia persahabatan kami yang dah mencecah 15 tahun...satu jangka masa yang lame tue...thanks kerana ko sudi menjadi teman yang paling setia even aku dah berumahtangga sekali pun...wahhh!!! touching la pulak... be cool amy huhuhuhu!!~....

Sepanjang kami bersama dulu.. satu perkara yang aku tak dapat lupakan adalah kejadian di mane dia tersalah masuk kereta orang... serius masa kejadian tue aku gan seorang sahabat lagi x de terasa nak ketawa pun cume rasa pelik je... korang bayangkan la macam mane perasaan kalau kita tersalah masuk kereta orang..x ke malu merah padam muka hahahahaha...

Kejadian tue berlaku di sungai buloh , time tue kami baru lepas lunch. otw nak ke kereta kami dok sembang tunjuk kedai tue.. tunjuk kedai nie.. sekali bile dah sampai dekat tempat parking kereta , aku pun tekan la alarm... kebetulan pula tepi kereta aku mempunyai model kereta yang same dengan aku , color pun same.. masa aku tekan butang alarm tue , aku x perasan pun kawan aku nie boleh masuk kereta lagi satu... aku dan sahabat aku lagi satu berdiri tergamam dekat pintu kereta.. asal dia naik kete sane lak...kami pelik sangat sambil tangan aku melambai2 dekat dia..

Tak sampai 5 minit dia mengelupor keluar sambil berlari masuk ke dalam kereta aku... belum sempat aku nak bertanya dia terus cakap cepat start kete blahhhhh!!!! malu siut.... aku salah masuk kereta , padan la masa aku duduk tadi macam pelik.. sejak bile pulak keta ko ada botol susu budak , pastu ko lak masih berdiri kat luar.. masa ko lambai baru aku perasan salah kete la... malu wei malu... hahahahaha.. apa lagi aku dengan sabahat lagi satu ketawa bagai nak rak la... sehari suntuk aku asyik ketawa dengan kejadian tue , lucu dan melawakkan....

Sampai sekarang aku pelik dengan kejadian tue , masa aku tekan alarm tue macam mane kereta tue boleh terbuka same.. adakah ia secara kebetulan atau mungkin ia perkara yang jarang2 berlaku sebab ada kawan en.hubby pun mengalami kejadian yang same , dia tekan alarm kereta dia than tiba2 kereta yang same model dengan dia pun berkelip lampu menandakan pintu sudah unlock... bahaya betul sekarang nie kan...





4 comments:

Ayu said...

penah nak jadi camni..sib baik x smpat masuk lg..time nk bukak baru pasan..huhu..tp malu gak la..kiki ;)

Kak Amy said...

salam ayu...
nasib la x sempat masuk kalau dah masuk macam mane, x ke naya hahahaha...

bunga_rose said...

eh bahayanye.. camnee alarm kete orang len leh unlock sekali.. ermnn.. tapi lawak la leh lak masuk kete len.. hihihi

sukemakan said...

mmg bahaye dan sangat lawak
boley bayang mcm mane muke die
hehe~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign