Oct 22, 2010

TRAGEDI 18sx DALAM TOILET KAPAL TERBANG



Morning all...

Alhamdulillah hari nie kesihatan aku better dari semalam , malam tadi makan ubat klinik terus pengsan x sedar diri..ubat tahan muntah mengantuk gile.. nak celik mata pun x boleh..nasib la pagi nie boleh celik kalau tak bak kata nabil , lu fikir la sendiri....hehehehe. (",)...

Pagi nie nak story sikit pasal toilet , Eeeiiii mesti dalam kepala korang dok fikir x senonoh betul la amy syaquena nie , ada ke cite pasal tandas! x sesuai betul la...oit2 baca dulu ok sebelum fikir bukan2 hihi...

Aku gan en.hubby dah mula survey2 tiket untuk percutian akan datang.. kalau booked awal2 price pun x de la mahal sangat kan... destinasi pilihan kami kali nie my be ke UK , Korea ataupun China... salah satu la ye.. hari2 kami dok survey tiket nak dapatkan price yang paling murah.. perghhh!!! nak murah aje hehehe(",)....ok apa! dari bayar mahal2 padahal orang lain boleh dapat harga murah pada kita..so jangan membazir...

Cerita pasal tiket flight nie , tiba2 aku teringat satu peristiwa yang boleh di katakan lucu jugak la.. masa tue percutian aku ke LONDON... masa perjalanan punya la lame 14 jam baru sampai ke lapangan terbang Stansted.. selama 14 jam tue la dok di atas awan sane, cukup tido dan cukup makan cume yang x cukup selesanya tandas je..

Aku paling fobia dengan toilet kapal terbang , bukan sebab kurang air atau toiletnya yang kureng memuaskan tapi sebab bunyi flash toiletnya... serius wei aku memang x boleh dengar bunyi angin tue..dah la keadaan dalam flight x stabil tergoyang sane tergoyang sini... tiba time flash toilet kuar pulak bunyi angin yang macam nak sedut aku same...korang bayangkan la dah la aku nie melatah, setiap kali bunyi mesti aku melatah sowang2 dalam toilet...kalau slow x per nie punya la kuat..orang yang berada dekat dengan toilet tue pun mesti pelik , kenapa la dengan minah sowang nie...

So selepas mengalami situasi yang memalukan tue , en.hubby pun ajar la aku.. next time masuk toilet tutup telinga sekuat hati ye..jangan bagi dengar langsung..aku pun apa lagi setiap kali masuk toilet tutup la telinga dengan ear fon... dah tutup tue ok la tapi yang x tahanya , aku siap tutup mata sekali , sambil memaut kedua belah tangan dekat besi tisu sebab x nak terkejut bunyi flash tue...dah macam apa je!! sampai sekarang aku fobia sangat dengan toilet kapal terbang ..so macam mane la aku nak travel jauh macam nie , korang ada idea tak macam mane cara nak mengatasi masalah aku nie...plsss help me!!!!





19 comments:

Unknown said...

tu tak kira lagi toilet keretapi yang bila tengok dalam lubang tu nampak rel keretapi kat bawah.. hahah lagi phobia ahhah
kuman "WLW Part2.." Entry

eima said...

la ingatnye ade cite panas ... huhu
best nye pi london ...

Kak Amy said...

salam kuman...

amy x suke naik keretapi...

Kak Amy said...

salam eima...

nie pun cite panas gak la hehehehe

eB ezrin said...

bestnyer gi london?... wah3... nk itot... ;p

Jimie SC said...

hahaahaha...lucula dgr citer amy nie. nk sambung gelak lagi...
hahahahahaaha...

xtahu plak amy nie latah..mesti lucukan ble amy latah..keh3..(jgn marah)

pengalaman amy nie bgs utk skype & readers yg blm pernah naik flight...

Kak Amy said...

salam mama...

Gi melancong memang best, yang x bestnya duit banyak habis huhu..

Kak Amy said...

salam skype...

lucu erk kalau u ada di tempat kejadian pun mesti gelak guling2

Suziey Ahmad said...

hiks..lawak plak story ni..ekeekee:P

Kak Amy said...

salam suziey..

sian amy kan huhuhu!~

eelobor said...

hahaha, bawak plastik @ botol jer

Kak Amy said...

huhuhu sungguh x senonoh

AngahSayang2314 said...

amy kalau tanya angah la kan??kan??
tutup ngan ear fon gak la... lepas tue kalau bole jgn minum & makan bole heheheee

Ckin Kembaq said...

klakar sungguh..haha

Cik Tim said...

kesimpulannya, akak jangan masuk dalam tandas.. tahan je.. hehe

Lieya said...

Kekekekekekekee... hadoiii rase lawak plak bace amy punye en3 kali nie, tp bukan ketawakan amy tau. Mmm tp xde idea la camne nak ilangkan fobia ituuu...

Ummi Hanie said...

kahkahkahh..nk tergelak sy baca tang amy melatah2 tuu..sy xingat lak bab toilet aeroplane ni ade bunyi angin mcm tu..;p

Anonymous said...

time nk g toilet je bawak mp3 pasang kuat2 k. :D

Zue Sancer said...

thanks follow blog sy...sy da "like" blog awak..nak tye camne ye awak wat widget like tu?leh aja tak?comment kat blog sy ye?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign