Oct 19, 2010

COMPANY MENIPU DUIT PEKERJA

Story yang dah beberapa hari aku simpan , nak kuarkan story nie memang aku kena fikir panjang coz ia melibatkan beberapa pihak tapi memandangkan niat aku nie suci lagi murni nak membantu rakan2 jadi aku terus kan juga... Masa aku cite dekat en.hubby , hanya senyum saje yang di lemparkan pada aku , sabar je laaa...

Beberapa bulan yang lalu aku ada dapat offer untuk modelling.. just for part time.. so dengan excitednya aku minta izin la dengan en.hubby.. tapi malangnya en.hubby tidak izinkan aku dan dengan ringkas dia jawab ' mama kan dah pernah buat modelling dulu sekarang dah kawen x baik la tayangkan tubuh dekat umum.. dosa mama papa tanggung tau ' terdiam terus aku.. start dari hari tue aku cube lupakan semua tue.. mungkin ia sekadar hobi aku tapi apa yang di katakan en.hubby 100% betul...

Selang beberapa hari , aku terima pulak mesej dari kawan aku nie , dia bekerja di salah satu agensi di petaling jaya.. name agensi tue J&M Anggun Enterprise.. dia bagitahu aku dia tengah mencari talent baru.. so dia memerlukan penyanyi , modelling dan pelakon... so ada la sowang kawan aku nie minat.. kawan aku tue pulak ajak aku join same , so aku bagitahu dia awal2 yang husband aku x izinkan...memandangkan aku tak turut same jadi kawan aku pun lupakan hasrat dia untuk jadi penyanyi...

Syukur alhamdulillah nasib la kawan aku x jadi join kalau tak kes naya Ooww... korang tau apa terjadi... last saturday aku dapat berita nie dari kawan aku yang cari talent hari tue...dia bagitahu aku yang dia kena tipu..bukan dia sowang je tapi kawan2 dia yang lain pun turut same tertipu...apa punya companya la senang2 je tipu duit orang dah la semua keje dowang dah settlekan.. payment habuk pun tarak.. lagi perit masa nak raya hari tue...projek banyak masyuk tapi hampeh penipu besar...kalau ada yang x tahu company J&M Anggun nie boleh la baca kat bawah nie.. luahan hati mangsa yang tertipu....


p/s : perghhh!!! macam nie anak seni....


7 comments:

yanamib said...

ish..macam² sekarang ni kan..hehh ada hikmah hubby sis x bg wat modeling tu kan =)

atuk said...

Assalamualaikum Amy

Alhamdulillah
selamat

Wassalam

Kak Amy said...

yana..

tue la selamat den..

Kak Amy said...

atuk..

huhuhu..selamat

Lieya said...

Hiskkk seb baik husband amy x bg awal2 kannn...

HANI said...

nasin baik tak jadi mangsa...yang dah terkena tusakitlah nak dapat duit balik...

eelobor said...

setiap benda yang baik mesti ada hikmahnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign