Oct 28, 2010

MACAM MANE NAK DAPATKAN BUFFERED EARNING NUFFNANG


Rasanya aku masih belum layak untuk bercerita tentang BE nie coz aku baru je dapat lapan buffered earnings (BE) untuk setakat ini berbanding dengan blogger lain yang lebih dari itu dapat..tapi sebelum nie aku same jugak macam korang .. hampeh x de apa pun , tapi di sebabkan ada rakan blogger kita yang bertanyakan pada aku tadi , bagaimana caranya jadi aku kongsilah di sini khas buat blogger2 yang masih tertanya2.. aku sekadar nak berkongsi je tapi bukan untuk nak menunjuk2 ok..jadi sila faham betul2 ayat aku tue... bukan apa biasalah kadang2 , x semua orang suka apa yang kita buat, betol tak...!!!

Actually tips2 nie aku dapat dari salah seorang blogger otai satu masa dulu , tips2 inilah yang aku sentiasa praktikan sampailah BE singgah di blog aku...alhamdulillah , jadi apa tunggu lagi jommm cube cepat...(",)...


Part 1

Untuk memudahkan korang mendapat BE , korang kena lah pastikan yang korang berstatus Glitterati..sebabnya en.nuff nie akan mengutamakan ahli glitterati terlebih dahulu untuk mendapat BE , bile dah semua ahli glitterati dah dapat BE barulah ahli2 biasa boleh mendapat BE nie.. memandangkan ahli glitterati nie ramai jadi peluang untuk ahli biasa mendapatkan BE sangat la susah , so kalau nak mudah pastikan korang berstatus GLITTERATI ok...

Part 2

Bila kita dah daftar dengan en.nuff , jadi kita perlu lah meletakan iklan di 3 ruangan yang berasingan..sebelum tue kita kena la pastikan jenis2 iklan en.nuff , iklan nuffnang nie ada 3 jenis iaitu :-

Leaderboard - iaitu iklan yang perlu di letak di bahagian atas blog
Skyscraper - iaitu iklan yang perlu di letak di bahagian sidebar blog
LargeRectangle - iaitu iklan yang perlu di letak di bahagian entry blog

Pastikan korang letakkan ketiga2 iklan nie di dalam blog korang dengan kedudukan iklan yang senang untuk di lihat..settle part nie..


part 3

Korang kena sentiasa update survey nuffnang , bukan tiap2 hari pun just sebulan sekali je.. survey tue penting untuk pihak nuffnang kesan iklan apa yang sesuai untuk di letakan ke dalam blog korang.. kalau ada yang x buat lagi better pergi sekarang update survey form tue...

part 4

Ok bile semua yang kat atas tue dah buat , baru lah korang kena maintain traffic blog korang , aku punya traffic pun bukanya hebat mane pun tapi aku cube untuk meningkatkan traffic aku setiap sehari.. pastu aku akan pastikan garf aku sentiasa berada di tempat selesa .. kalau merundum tue x de la orang kata jatuh bedebuk..kira masih boleh bangun semula la...mungkin sebab itu aku boleh dapat, alhamdulillah itu semua atas usaha aku , yang sentiasa kena rajin mengupdate blog dan blogwalking.. so pasni korang kena rajin jugak update blog korang dan rajin blogwalking.. bila kita up traffic orang dah pasti orang pun akan up traffic kita.settle (",)..

selamat mencuba ok...



p/s : ini mengikut pemahaman aku la dan yang sentiasa aku praktikkan, kalau ada yang x betul harap korang betulkan.. bak kata orang sharing is caring...





25 comments:

Rizziela said...

Salam,

Saya dah copy yg nuff utk 3 side..tapi x jadi pun..ada masalah tak?

Servey tu nak update kat mana?

Unknown said...

hmm cmtu ke? sllu cmne nk taw kite punye BE ke x eh? ;)

Kak Amy said...

Salam Rizziela..

survey form dekat ' Blogger Bio ' dalam akaun nuffnang awak...

Shafa said...

amy, thanks for the info ;p

Kak Amy said...

salam deeyaudeen...

kita boleh lihat dalam akaun nuffnang dekat ' earning' yang ada lambang duit tue , selalunya BE nie kita dapat lihat berada di atas sekali sebelum ME dan CAMPAIGN iklan...

Kak Amy said...

salam sweetheart..

most welcome dear, selamat mencuba

eB ezrin said...

tq yer... baru ltk sminggu... hik3

nerves said...

uhh...gliteri tu ape?..
macam gadis2 je
*blur2*

yanamib said...

sy xpenah dpt BE lg..sob sob~
xpe xpe..blogging kerana minat..xkn kecewa sgt =)

blom rezeki sy lg kut *positif!* ^_^

Kak Amy said...

salam mama...

all the best ok..

Kak Amy said...

salam biusasraf...

macam geli2 hahahahahaa....

Kak Amy said...

salam y@n@...

good kita kena think positif ,sabar ye nanti ada la tue dia menari2..

noor said...

salam amy...
kita pun br nk mula ngan nuffnang nih..status dah gliterati tp xtau nak buat survey hihihi

munna said...

baguss... info ni ...mana2 yg baru mengejar be eloklah diamalkan

Sricahaya said...

sonok tgk org cite pasal BE ni..
apa pun kena rajin ye tak..
thank's for info.. :)

Kak Amy said...

salam zimiromania..

senang je survey form tue berada dekat dalam akaun nuffnang.. cari je
' Blogger Bio ' pastue update la..

Kak Amy said...

salam muna...

thanks dear.

Kak Amy said...

salam sri cahaya..

most welcome...

ibuintan said...

sharing is caring...tq

Mak Su said...

tq amy, sbb sudi folo blog ceritakosong :D

maksu dulu was glitter, tp lepas tu taruh mangga nak terai, skrg dah ordinary... huhuhu

tp tq utk tips, maksu akan cuba folow buat survey, hardly usik dah, he he he

Unknown said...

thanks ye share tips ngan ina..ina baru ada 3 je BE huhu

CIK TOM said...

tips yg bagus sbb skang makin ramai blogger br..

Anonymous said...

tq dear..it helps a lot...mamasue ikut satu2 awak punye steps...huhuhu...sbb tak pernah nk merasa BE

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

BE dh 8 bestnya....aku satu pon tarak..huhu..

maceh sharing cini...

Cik Bahgia a.k.a Zet said...

owh.. lngsung tak phm.. patut la, letak banner nuff ni, tp mcm xde ape pun.. hehehe... nice info.. thnks..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign