Jan 31, 2011

Bermimpi dapat sepasang kain putih

Morning all...

Pagi nie kepala aku ada sedikit tintong coz semalam tak cukup tido.Tak tahu kenapa tiba-tiba terjaga , mata terus tak boleh pejam sampai la ke pagi. Nie semua gara-gara mimpi yang menakutkan aku malam tadi. Padahal ia sekadar mainan tido je tapi aku boleh amek serius sampaikan masa breakfast tadi aku sempat story dekat en.hubby pasal mimpi aku.En.hubby just jawab aku terlalu banyak fikir sebab tue sampai terbawa dalam tido.Tapi bila aku story dekat member pula , member aku jawab mimpi aku tue mungkin berganti nyawa..perghhhh!!! Lagi buat aku takut.

Actually malam tadi aku ke klinik untuk membuat check up berkenaan Cik P aku yang sudah kelewatan . So selepas di periksa kebarangkalian tue ada tapi doktor minta aku buat pemeriksaan 2 minggu lagi.Tak kisah la , kalau ada alhamdulillah dan kalau tak ada pun aku terima. Aku tak nak mengharap sangat sebab aku tak nak kecewa seperti sebelum nie. Tapi sedikit sebanyak kata-kata doktor tue membuatkan aku bersemangat.

So on the way balik rumah tue aku bersuara dekat en.hubby..' Mama rasa percutian kita ke Holland mungkin perlu di tangguhkan dulu coz kalau orang nak mengandung tak boleh naik flight kan sebab tekanan udara kat atas tue tak baik untuk kesihatan'. En.hubby just jawab ok papa ikut je. So sebelum tido seperti biasa aku akan buka lappy dan skodeng di SR tapi malam tadi en.hubby pulak tak tengok tv dan nak guna laptop.Selalu mesti berebut dengan dia , aku sibuk nak tengok blog dia pulak sibuk nak main game.Yang peliknya komputer ada tapi masing-masing tak nak guna sibuk dok berebut laptop nie..Di sebabkan tak dapat mengadap lappy aku pun tido la awal.

Tengah dok lena di buai mimpi tiba-tiba aku terjaga. Uishhh!!! apa aku mimpi nie.. En.hubby bagi aku sepasang kain putih dan berkata kepada aku ' mama jaga diri tau papa sayang mama dunia akhirat' Aku yang dengar kata-kata tue terus menangis dan berkata ' mama tak nak pergi jauh mama nak duduk dekat dengan papa' Lepas pada tue terus terjaga dan sampai la ke pagi nie tak boleh tido.OMG! serius mimpi nie bertul-betul menakutkan aku.. Harap ianya hanya mainan tido je dan apa yang member aku cakap tue tak benar..Serius tak suka mimpi yang bukan-bukan tapi kalau mimpi yang indah-indah tue confirm berbunga-bunga hati aku.Korang pernah mimpi macam nie tak??


41 comments:

ibu qaleesya said...

aish... jagan pikirkan sangat kak

A.s.t.i.n.a said...

Jangan fikir bukan2..

Moga mimpi firasat yang baik...

Cuba beli preg test.. insyaAllah 99% betul..

Karisma Izzah said...

lau mimpi buruk baik jangan beritahu pada orang...

mimpi macam ni tak ade la...

tapi mimpi menakutkan tu ade sebelum ni... memang me rahsiakan until one day me tau, rupe2nye mimpi tu adelah suatu kenyataan yang terjadi pade sedare me...huhu... me paham perasaan dia sebab dalam mimpi tu perasaan tu me dapat rasa mcm real...

SHAFIDA said...

MIMPI TU MAINAN TIDUR AJER, INSYA ALLAH XDER APER2..SAYA SELALU MENGIGAU...TAHLAA SAME KER TAK DGN MIMPI EK?

MENGIGAU NIE RASANYA BELUM BETUL2 LENA...SELALU MENGIGAU LEMAS DLM AIR...TGK ANAK2 LEMAS..NAUZUBILLAH..MINTA DIJAUHKN SEMUA PERKARA YG XELOK...AMINNNNNNN

ana said...

tak pandai tafsir mimpi...apa2 pun sentiasa doakan yang terbaik utk you.

suria lekatlekit said...

Anggaplah ia cuma mainan tido.. kalau terlalu di fikirkan nnti stress lak.. lgpun mimpi selalunya dtg dr apa yg kita selalu fikirkan. mcm sy.. tido x penah xde mimpi. maybe sbb byk pk mcm2..

Puteri Iqa Izyan said...

jgn pikir bukan2 akak.
mimpi tu mainan tidur je..

mama tisya said...

wah nk cuti2 ke holland ye...hrp2 ada rezeki utk amy..tgu lg 2weeks ye

psl mimpi tu tk pernh lak cuma aritu kecoh psl kes tikam2 kn..pernh mimpi kena acu ngan pisau...huhuhuuh..minta dijauhkan

sarah-najwan said...

xde apa2 kot..mimpi je..
no worries deh...

Rizziela said...

Minta dijauhkan benda2 yg x baik tu..

Mungkin itu mainan tido sebab emy terlampau penat sangat

Zura Tahir said...

takut jugak mimpi tue amy...confirm 3 4 hari dok pk je...

Tieah Madian said...

Alhamdulillah setakat ni tak pernah lagi mimpi camtu..
Takde papelah kak..
Itukan mainan tidur..
Jgn terlalu difikirkan sgt ye..

yanamib said...

erk klu sy mimpi cemtu pn mesti xleh tido sis..bdn mesti berpeluh kn..pehtu jantung berdegup laju..

erm mungkin tu cuma mainan tidur..mainan syaitan..jgn percaya sgt k..insyaAllah xde apa²...

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

semoga berita dua minggu lalu akan manjadi berita kegembiraan utk awak dan hubby ya

noor said...

mimpi mainan tido..
xder apa2 kot

Abd Razak said...

السلام عليكم ورحمة الله

Moga Allah kurniakan terbaik buatmu..

☾SHiemaCMa786☾ said...

mungkin b4 tido tu amy ade berpikir ape2 x??
jgn dipikirkan sgt mimpi tu...
nnti lg kerepot kepala otak..
tawakkal shj pd allah,..
insyaallah...x de apa2 tu..

Normaliza said...

jgn difikirkan sgt yek. mudah2an itu cuma mainan tido.
ustaz ada pesan untuk pendinding diri, amalkan baca Al-Fatihah, Ayat Kursi & 4 kul setiap masa :)

ytekecik said...

huh jgn fikir sagt mimpi tu..
itu kan permainan iblis
jgn lpe sblm tido bca alfatihah & alkursi
insyallah semua akan dilindungi oleh Allah

Bunga said...

sekadar penambah perisa di dalam kehidupan jer 2..hee..

Kakzakie Purvit said...

Salam Amy,

Kakak suka berita yg pergi check-up tu. Doa mengiringi moga betul dan tepat.

Mimpi tu lupakan sajalah.....

eelobor said...

mainan tidur jer tuh. jangan ambik port. buak derk jer

::FAIZ:: said...

Mainan Tidur saja kot

Sheherazade said...

insyAllah tak de apa2

hehe,seronok berebut ni

pia pulak mls nak on netbook,usik nak berebut pc game hubby

padahal pia nak online ;D

apezs shah said...

Salam

Kak biar betol..
Takot pulak saya membaca.. Insyallah semua itu dijauhi.. Saya rasa kak takyah la fikirkan sangat kot..

ch!natsu said...

insyaAllah xde paper..
jgn risaula yer..

ibuintan said...

Amy,

insyaallah takde apa-apa tu, mainan tido saja... jangan dipikirkan sangat

munna said...

mimpi cuma mainan tido amy... Insyaallah takde apa-apa

Hanis Azla said...

InsyaAllah, takde apa2. Mainan tidur aje tu.. Akak pun pernah mimpi yg pelik2 mcm tu ttg hubby, sampai bengkak2 mata menangis.. lps terjaga pun siap tersedu2 lagi.. akak bangun, berwuduk, solat sunat dan baca al-quran.. barulah lega segala fikiran yg tak best tu..

ieda said...

uish dikk
mimpi mainan tidur .. toksah fikir bukan2 ok .. relax jer .. abaikan :)

Anonymous said...

sebelum MDT dan Mr. X berpisah, 2-3 bln sebelum ni MDT ade mimpi yg dia nak kawin lain..oh sedihnya..siap nangis2 tu..pastu citer & tanya kat dia soalan tu..

rupa2nya itu hint yg nak jadi skrg..tp apa2pun kita jgn terlalu percaya pada mimpi.. :D

me suya said...

Suya tak reti pasal mimpi ni.. Anyway kak, Suya dah sampai kB dah pun^^

Unknown said...

amy nie anak yg keberapa??
hope kamu jaga diri yer

PS: mimpi??
jangan hiraukan yer

AtieAbid said...

jangan dipikir sangat ye mimpi tu. harap2 semuanya hanya mainan tido.

ozzy said...

salam Amy..

Memang menyirap juga kalau mimpi "kain putih" ni.Saya penah alami pengalaman pasal kain ni..ishhh baik jgn difikirkan sgtlah.

Panglima7 said...

AsSalam Amy, Ini mimpi yang sgt buruk. Mohon sangat-sangat dijauhkan daripada ianya berlaku. Dan kalau boleh bila bermimpi buruk atau baik...jangan di share dgn org lain....melainkan org yg paling rapat dgn amy. Suami atau ibu dan ayah. Seperkara lagi....jika bermimpi buruk...istigfarlah 3 kali dan ludahlah..di sebelah kiri tempat tidur amy sebanyak 3 kali..ala-ala percikan gitu. Itu sunnah nabi. maksud mimpi amy ini sungguh buruk....bermaksud amy akan kehilangan org yg tersayang. tapi amy check balik....waktu amy terjaga dari mimpi tuu pukul berapa? kalau sekitar 1-3 pagi...itu mainan syaitan...kalau 3- 5 pagi...itu mimpi yg InsyaAllah benar. Dan kalau jam 5-9 pagi ke atas....tuuu mainan syaitan. Amy mohonlah pertolongan Allah agar dihindari dari mimpi2 buruk dan mohon agar dijauhkan dari perkara-perkara buruk itu dari benar2 berlaku...kerapkan memberikan sedekah setelah bermimpi ini, walaupun sikit. Kerana bersedekah itu....dapat menghindarkan kita dari mala petaka dan bala juga musibah. kematian itu adalah musibah. Tapi kalau dah Qadhak dan Qadar itu tak boleh elak...tetapi dapat diringankan oleh Allah SWT ke atas kita. ikhlas dari Panglima buat Amy yang panglima sangat-sangat hormati. Wassalam

Panglima7 said...

Seperkara lagi amy....jangan difikirkan sangat-sangat pasal mimpi itu....nanti dah macam berittiqad pulak. Itu tak boleh.

apdm said...

salam pagi selasa =)

kak banyakkan sabar, dan fikir postitif selalu...

syira pernah kena ....1 sebulan sebelum mak pergi, rupanya itu petanda dia tinggalkan kami semua,,,di pagi syawal 20092009 jam 830 ketika tadbir syawal bergema, emak hembuskan nafas terakhirnya....sejak tu, kalau mimpi pelik2 mesti syira perhatikan ayah, takut nak menghadapinya buat kali kedua...

eB ezrin said...

jgn dipikirkan sgt... x elok... tapi......
hmmmmmm
bykkan berdoa yer...

Tuan Din said...

mainan tidur jer tu...
itulah tido tak basuh kaki...
hehehe

white rose said...

uih...seram jugak dengar mimpi amy nih...

tapi kalau org dlu2 kata, tu panjangkan umur...

tpi ntah la...

mimpi ni sekadar mainan tidur...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign