Jan 24, 2011

Sedikit tips untuk mendapat Buffered Earnings Nuffnang


Selain kita perlu sentiasa update di survey form Nuffnang serta memastikan ruangan iklan berada di tempat yang sepatutnya. Kita juga harus pastikan blog kita sentiasa mempunyai unique visitor (UV) setiap hari , sekurang-kurangnya dalam 100 UV dan sekiranya korang menerima UV yang kurang dari 100. Silalah blogwalking kerana blogwalking memang terbukti berkesan menaikkan traffic sesebuah blog.

Actually ada yang masih tak berapa tahu mengenai UV nie. UV ialah bilangan pelawat yang datang ke blog kita dalam tempoh satu jam. Sekiranya seseorang visitor tue berkunjung ke blog kita , dua tiga kali dalam tempoh satu jam.UV tetap di kira 1.Ini kerana setiap yang memiliki IP address yang sama tidak akan di kira. Jadi kita kena bijak untuk menaikkan UV blog kita. Kalau korang nak blogwalking ke blog yang sama make sure lewat satu jam , barulah UV bertambah apabila mereka membalas jejak.

Ok selain pada jumlah Unique visitor kita juga boleh cuba cara ini. Setiap kali korang lihat iklan menari-nari di blog korang , berusahalah blogwalking sebanyak yang boleh.Insyaallah pasti ramai blogger yang akan membalas kunjungan korang tue.Seterusnya sentiasa la update blog tapi sekiranya masa terbatas untuk korang kerap update jadi korang gunakan lah kata kunci dengan tajuk entri yang menarik dan unik.

Than cuba elakkan menggunakan layout blog yang complicated kerana ia akan membuatkan visitor tidak selesa. Seboleh-bolehnya cuba jadikan blog korang lebih user friendly. Insyaallah sekiranya korang praktikkan semua nie , pasti Nuffnang akan bermurah hati memberi korang BE... Lagi bertambah seronok bila BE itu berkampung lame di blog korang , pasti RM bertambah-tambah.. So apa tunggu lagi selamat mencuba ok:P..


12 comments:

Penjejak Mimpi said...

tqvm amy 4 ur tips :)

Unknown said...

amy...
peweet..
thanks yer...
ayu nak try nie..
sejam kan ??

Bee said...

hurm betul lah tu..

SITI NOARIZAH ARIS said...

Nasihat yg bagus utk di ikuti..TQ SIS !!

azieazah said...

Terimakasih tips. Ramai yang akan mendapat manfaat dari tips ini.

A.s.t.i.n.a said...

ooooo.. tak tau lak sal UV ni... ok2 tengss!

niesz said...

gud info la kak..niesz nk ikut cara ni la..sbb niesz xpnh lg dpt BE nie..ehe..

Tuan Din said...

Huhuhu.. nak dapat UV 100 dalam sejam?? 100 sehari pun lum tentu...
blog walking?? ada gak tapi tak byk sangat.. balik2 orang yang sama sy blogwalking..

AngahSayang2314 said...

wahhh info..info... thank amy

Kaseh NazLieza said...

wah...tps yg amt berguna skali..thax kak..

FaRhAna JoHaRi said...

wah...bagus tol blog sis nih banyak ilmu yang dapat...hana slalu blogwalking dengan blog yg sama jek..huhuhu psni kena usaha keras lagi..tq sis..

Noorul0206 said...

wah..thanks maklumat yg cukup berguna..dah setahun daftar nuffnang tapi BE tak bertambah pun... thanks ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign