Jan 4, 2011

Makan gulai ikan patin dapat hadiah


Story 1

Berselera betul aku makan malam nie , siap bertambah nasi lagi tue :) memang best la bila pekena gulai tempoyak ikan patin bersama ikan lampan yang di bawa khas oleh MIL aku dari temerloh nie. Dapat pula makan time-time panas memang terangkat ow. Ikan nie walaupun banyak tulang halus tapi sekali sekala makan memang layan.. Selalu asyik makan ikan laut je nak jugak berubah angin tapi sayangnya aku tak sempat nak snap gambar la sebab kebuluran sangat..:P Ummie sampai je tadi terus panaskan gulai , goreng ikan pastu apa lagi melantak la.. Bila dah melantak tak ingat dunia dah last-last makan baru la teringat yang gambar tak snap.. Adoi tak kan la aku nak snap gambar tulang pulak kan..Jadi terpaksa la aku minta bantuan uncle google dan inilah hasilnya.. Layan je la erk:)..



thanks uncle google..


Story 2

Dapat hadiah dari aunty en.hubby.. Cantik macam dia tahu-tahu je aku suka warna nie..Thanks ye next time boleh kasi lagi :P tak malunya aku..


Lilin wangi
one for me n another one for en.hubby ehhh silap for MIL la:)...


19 comments:

IMANSHAH said...

saya masa mula2 datang perak, amkan tempoyak ikan patin ke hapa, sampai termintah2..adei kat kenduri tahlil lak tu..buat malu je

Shafa said...

yummy yummy! mkn dgn nasi panas-panas. sedap..

MY HEART said...

gulai tenpoyak ikan patin ni memang sedap makan dengan nasi panas2 dan ikan masin sepat... adeh!

rindu masakan opah.. orang perak biasanya memang pandei masak gulei tempoyak nie,....

atuk said...

Assalamualaikum Amy

lama dah tak makan kuah tempoyak
saya suka ikan baung masak tempoyak

Wassalam

azwa amani said...

adesss...sodap lak ai..hehehe...

me suya said...

nyum3
sedap3. hehehe

munna said...

ikan patin import dari temerloh ke?.. bangga jadi org temerloh.. bandar ikan patin

mamawana said...

Pernah makan ikan patin masak tempoyak di tepi Sg Lembing, masa nak ke Tmn Negara. Wallaaa sodappp...

Lelaki Ini said...

nak jugak!

Anonymous said...

hidangan utama keluarga. huhu

Ms and Mr Red Ribbon said...

nampak sedappp...malam2 terus lapar tgk entry nih... siap dapat hadiah plak tue... hehe

noor said...

nor tak makan ikan sungai ..semua org kata rugi hihihihi

eima said...

FIL aku suka mkn ikan sungai...
aku tak mkn tatau nape ....
ari tu keli leh masuk tekak kejap pastu geli balik ...
haruan kena paksa sbb nk baik cepat luka kena potong tuh .....

eelobor said...

untung & bertuah....kenyang pun dapat, tidur pasti lena, hati bertambah gumbira

Ayu said...

Assalamualaikum amy
sedapnye ikan patin..faveret sy jugak tu..
hujung minggu ni nak ke temerloh,bole la pekena tempoyak ikan patin..sedapnye..;)

Sheherazade said...

salam
MIL pia pun pandai masak gulai tempoyak,sgt sedap

ozzy said...

salam..

Lauk ini salah satu menu kegemaran kami juga

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

dapnya......best arr MIL dtg kasi msk sama kamo..hehe...

sedih plak...i x dpt rasa mskan mil dh le...huhu...sdh arwah...

Yan said...

ai like tempoyak ikan patin..

manela nak carik kt johor nikan??? aritu asben tanye.. takde kedai makan akt jb ni yg masak gulai tempoyak ikan patin...?? klu ade kan besh...

kami same2 orang johor tp penggemar gulai ni
pasal festime makan dulu kat jerantut.. sangat marveles.. hehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign