Jan 21, 2011

Review blog terpantas meneka bagi wanita * Permata hatiku*




Ok semalam aku dah janji dengan korang semua yang hari nie aku akan umumkan siapakah yang terpantas menjawab dan meneka hidangan makan malam aku baru-baru nie. So kalau korang nak tahu beliau adalah orang yang sama sebelum nie yang terpantas meneka di segmen teke meneka bersama sinar raudah. Beliau yang di maksudkan adalah pemilik blog Permata Hati Ku.:) Beliau nie seorang pendidik dan ibu kepada 4 orang cahaya mata. Aku yakin ramai yang telah mengenali diri beliau coz beliau adalah salah seorang blogger yang paling aktif blogwalking dan rajin update blog setiap hari even weekend sekali pun tau:).

So sekiranya ada di antara korang yang masih belum mengenali diri beliau , boleh la jemput ke blognya dan berkenalan dengan puan empunya diri. Nama beliau kak Zia. Bercakap pasal nama nie aku ada story sikit berkenaan kejadian yang pernah terjadi di antara aku dan beliau sebelum nie. Setelah berbulan mengenali beliau baru beberapa bulan lepas aku tahu nama sebenar beliau.Kesiankan :(, bukan salah kak Zia pun tapi salah aku sebab tak pernah nak menanya.Selama nie aku panggil beliau dengan panggilan Sarah.Tapi setelah kerap terbaca di entrynya berkenaan mek Sarah barulah aku tahu panggilan nama itu untuk anak perempuannya..Maluuuuuuuu siut!!;) selepas kejadian tue terus aku bertanya dan meminta maaf.Sorry ye kak....

Ok sedikit info mengenai blog beliau. Pertamanya aku sangat kagum dengan semangat beliau dalam dunia blog nie.Beliau antara yang paling aktif blogwalking di sinar raudah dan setiap hari pasti ada komen yang di tinggalkanya samaada di ruangan komen mahupun di kotak shoutmix. Tapi yang pastinya kedua-dua ruangan nie setiap hari akan di tinggalkan tapak. Keduanya aku kagum dengan perkembangan blog beliau yang berkembang pantas dari segi entry dan jumlah followernya yang hampir mencecah 800 orang ( *751* ):P.

Beliau mula berblogging pada june 2009 tapi kalau di lihat pada blog achive beliau time tue mungkin beliau tidak seaktif sekarang. Kiranya tahun 2010 adalah tahun beliau mula aktif di dunia blog nie dengan hasil penulisan sebanyak 284 post. Satu peningkatan dan pencapaian yang harus di berikan pujian. Tahniah Kak Zia! :PDari segi design blog pula beliau memilih kombinasi warna yang simple , template yang ringkas dan padat. Blog nampak kemas dan teratur sekali. Cuma aku nak komen sikit je mengenali loading blog beliau agak sedikit berat kerana memandangkan beliau banyak memaparkan post entry di muka hadapan terlalu banyak.Aku suggestkan Kak Zia just paparkan 4 posting di main page bagi memudahkan blog ringan untuk loading. Secara keseluruhanya blog beliau sangat menarik.So apa tunggu lagi jom terjah ke blog beliau sekarang > Permata Hatiku:P


Note : Memandangkan aku rajin hari nie aku nak review 2 blog, satu untuk wanita terpantas dan seorang lagi untuk lelaki terpantas...

10 comments:

eB ezrin said...

wah... tahniah ;)

atuk said...

Assalamualaikum Amy

tahniah kak zai

Wassalam

sahromnasrudin said...

assalamualaikum sshabatku amy..

tahniah utk si dia yg mane blognya telah diriview oleh awak

azieazah said...

Tahniah kepada KAK ZAI tu.

Rasa kekok lak nak panggey gitu, sebab dah biasa dok panggey nama SARAH, wpun tu nama anak dara dia.

munna said...

kak munna pun suka pergi kat blog permata hatiku...sangat suka komen dekat blog kak munna dan tinggalkan jejak..

p/s : baru tahu gak ari ni nama tuan punya blog kak zai...

izwanyusof said...

ada contest teka lauk ?.. sedap tu bunyi.. hehe..
jemput join blog review contest jika berminat.. =)

Kaseh NazLieza said...

akk nama saya lieza ea...ehehehe..bkn apa kang akk tsilap pulak..ada jg yg pnggil lieza naz..sebenarnyer naz tu nama hubby lieza..ehehehe

sarah-najwan said...

amy......tenkiu buat review nih..

tapi nk betulkan..nama akak yg sebenarnya boleh panggil KAK ZIA..hheheee....

berat eh nk loading..jap ek..akak buat tiga n3 per page lah kalu gtu deh...tenkiu amy...

akak nk buat scroll n3 jugk tau..tapi xpandai amy..akak fenakut edit html..huhu

Ellen said...

wah..baru hari ni juga ellen tau nama akak tu kak zia..thanks Amy for this info..selalu panggil dia kak sarah..heehe..nak p minta maaf lu..miahahaaha

ieda said...

tahniah kak sarah .. eiii best2 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign