Jan 12, 2011

Di ekori seseorang yang merimaskan


Kadang-kadang rasa nak marah pun ada bile beli barang kat pasaraya ke atau butik yang ada jurujual kedai tue yang mengikut je mane kita pergi. Aku tau la itu memang tugas dowang tapi kadang-kadang rasa tersangatlah annoying dengan sesetengah dari dowang nie tapi tak semua ok. Aku rasa macam tak boleh nak bernafas:( tak selesa nak memilih apatah lagi nak buat keputusan.

Contohnya masa baru-baru nie aku tengah sibuk nak mencari something untuk di berikan kepada kawan tiba-tiba datang sowang jurujual nie.

Jurujual : Akak nak beli apa!

Amy : *senyum * :) Bagi saya tengok-tengok dulu ye..nanti kalau ada yang berkenan ,saya panggil awak ok..

Jurujual : Eh tak boleh kak memang kena ikut nanti bos marah.

Bile dah dengar dia cakap macam tue ok la fine aku pun merelakan dia ikut*walaupun sebenarnya berlakon je rela* dan dia punya gaya macam sangat memaksa bila dia tunjuk satu-satu barang tue:(
macam aku wajib kena beli kalau tidak mahu kena panah petir jap lagi :(.

Aku dah mula rasa tak selesa baru nak beli barang rasa sangat-sangat tak best. Boleh stress di buatnya nie. Bukankah orang kata shopping tue satu terapi untuk menghilangkan stress tapi jurujual kedai tue telah merosakkan mood shopping aku.Arghhhhh!!! sangat tak suka dari niat nak beli terus jadi terbantut. Aku pelik la kenapa mesti ada peraturan macam tue! memang la tak salah tapi sometime ia sangat merimaskan aku. Sepatutnya bagi la aku cari dulu apa yang aku nak dan kemudian kalau tak jumpa baru aku panggil dowang. Nie tak uishhh!! last-last keputusan aku hai hai bye bye la..kan dah rugi sowang customer.;)

Aku tahu itu memang tugas dowang entertain customer tapi aku lebih suka kalau masuk dalam kedai yang pekerjanya cakap..

" Akak pilih la dulu kalau ada yang berkenan panggil saya ok !"

Sebab aku tahu aku nie seorang yang cerewet.Jadi aku lebih suka pusing-pusing satu kedai dulu , cuci mata dan kemudian baru decide mane yang betul-betul berkenan dan dengan senang hatinya membuat bayaran:).


23 comments:

Sheherazade said...

ye la..pia pon rimas mcm tu

Kak Amy said...

Pia > tue la kan.. hilang mood di buatnya

Ayuni said...

rs mcm xde privasy org mamandang....bukannye kte nk curi pun....

Kak Amy said...

Ayuni > betul setuju sangat dengan awak..

azieazah said...

Kita sama. Memang rimas kalu jurujual membontot jer mana kita pegi. Macam kita nak curik barang dia plakk..

loLaa_nurafizza said...

betul!saye pon rimas mcm 2..asik ikut orang je..nak beli pon susah..T_T

Nurul Baiti said...

setuju ngn kamoo
boleh buat mud mahu bershopping tu terus lepas mcm tu je..

SURIA AMANDA said...

diorang ikut mengalahkan kita nak rembat barang2 diorang tu kan..sgt x selesa ok?

sahromnasrudin said...

assalamualaikum amy..sy dah jumpe buat scroll dlm bloglist ikut entri awak sblm nie tapi tak leh la coz sy tak leh copy coding awak tue..pas tue sy try taip koding tue tp still tak menjadi..nape erk?????

anymz said...

ha'ah akak pun sama .rasa cukup2 terganggu bila diorang buat camtu kan..kdg2 tu siap promote benda2 yg kita tak nak beli,

hanahani said...

stuju2...but,lagi x best diekori org yg kte x suke kt FB...asyek ajk chet jekkk...grrrr.....

ch!natsu said...

btol2..
better dia dtg when kite pggl..
xperlula nak ikot iye2..
klu ye pun nak ikot xperlula smpai merimaskan customer..

Queen said...

setuju!!!...kalau diorang ikut bontot dgn muke kadang2 takdela manis pun...lagila rasa takmo beli..

tapi kene stay alert kalau customer memerlukan..ikut dgn ekor mata..bukan dengan badan2 sekali..hihi

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Amy, same macam sy. Memang rimas tahap cipan bile berhadapan dengan situasi camtu.
kadang2 tu sy terus blah ajek..

wahida said...

saya pun pantang kalau dpt salesgirl mcm tu...harus saya blah jer..hahaha!!

::FAIZ:: said...

lempang je. senang. hehehehehe

Nazz@Purple said...

yup..rase cm tu jgk..kalo dia nak ikut kemane kt nak tgk..br nak survey2..tp mengikut..mcm la kt nak curi brg lak..

yanamib said...

btol la kak..sy pn rs nk bunoh je promoter tu klu asek ikut je sy ke hulu hilir..haha..xpun sy kuar je trus dr tpt tu..bosan la asek ikut²..isk =_=

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

betui2...ai pon rimas...hehe

Unknown said...

memang rimas bila diekori oleh jurujual ni..tapi sabau jela..dh keje diaorang kan..sian jgak..cuma sy tetap dgn pendirian je..nak beli saya beli tak nak saya blah! hehe..

Zura Tahir said...

cukup merimaskan...tp kalau kat china...once kite tanya harga kite kena beli...kalau tak drg paksa...jgn sesekali bertanya harga..melainkan betul2 nk beli...

cikpuanhady said...

samolah kite..tak suka kalau org mengekor je..bila dah berkenan nanti, barulah dipanggil.. ni idok..ikuttt je..haish..

Jom skodeng :Antara AJL 25 & FA Cup

Kaseh NazLieza said...

lieza pon ckup rimas dgn situasi mcm tu kak..xsuka.,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign