Jan 3, 2011

CINTA HATI KU BERAKSI DI PADANG BOLA SEPAK



Gila bola sepak..

Adakah anda tergolong dalam golongan orang yang gilakan bola sepak!! Kalau iya anggukkan kepala tapi jika tidak dok diam-diam sudah.. U all tak buat pun bukannya aku nampak:)Kalau u all tanya aku mungkin aku akan jawab iya sebab aku memang suka menonton perlawanan bola sepak tak kira la samaada di dalam mahupun di luar negara.. Tapi kegilaan aku pada bola sepak cukup la sekadar di luar padang saja tak de lah sampai nak beraksi same..Tak masuk akal pulak kan wanita ayu , lemah lembut seperti aku nie nak beraksi di padang:)perasannya amy syaquena:P..sila abaikan ye aku sudah tersimpang jauh nie..Mungkin sebab mood aku hari nie terlebih happy sampai jadi macam nie:) jangan marah ha!!

Actually aku cume nak meluahkan..Walaupun aku nie seorang yang gilakan bola sepak tapi dalam hati kecil aku nie , kalau boleh aku tak nak orang yang aku sayang terlibat dengan sukan bola sepak nie.. Bukan sebab aku nie cemburu ke apa ( ala bukan femes mane pun aku nak cemburu):)tapi sebab aku tak nak sesuatu yang buruk terjadi , cukup la apa yang terjadi sebelum nie..

This week bank En.Hubby ada mengadakan pertandingan bola sepak di antara junior dan senior kakitangan BPMB.. Tapi masalahnya sekarang dah setahun lebih aku tak benarkan en.hubby bermain bola sepak samaada di padang mahupun di gelanggang futsal.. Nie semua gara-gara lututnya yang pernah mengalami kecederaan semasa bermain futsal dulu..Jadi baru-baru nie en.hubby ada minta kebenaran aku untuk beraksi same pada hujung minggu nie di Pulau Pinang.. Tapi masalahnya hati aku nie jadi berbelah bagi patut ke aku benarkan dia bermain atau tidak!! OMG serius aku tak boleh buat keputusan nie.. Aku risau sangat takut something happen dekat lutut dia lagi.. U all rasa macam mane ada pendapat tak..

Entry nie khas untuk cinta hati aku Smiley Amirul Ridzuan...



p/s : Adakah lutut yang pernah cedera sebelum ini akan tercedera semula sekiranya terjatuh semasa bermain.. Untuk menyembuhkan lutut yang tercedera selalunya mengambil masa berapa lame untuk pulih.. Adakah setahun lebih sudah cukup untuk menyembuh kecederaan itu...plssss!!! jawab untuk saya;)...


18 comments:

sahromnasrudin said...

assalamualaikum amy..teringar zaquan adha...cedera teruk nie smpai tak leh main lebih 6 bulan huhuhuh

Sheherazade said...

salam

kalau lutut kena hati2...

kena rujuk pakar ni

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Tak tahu nak cakap pasal kecederaan lutut ni. Ianya terpulang kepada keadah rawatan dan alat kelengkapan di sini...

azieazah said...

Lebih baik tanya doktor utk pastikan sejauh mana pulihnya lutut tu. Biasanya doktor leh agak berapa tempoh masa lutut pulih utk boleh main lasak semula...

Izan Ishak said...

amy, kalau k.izan berada kat tempat amy pun mesti risau sangat. tp risiko tetap ada kalau en hubby amy nak main balik. rujuklah dulu pada dr yg lebih arif~

ibuintan said...

salam amy,

tak payah main lah, takut cedera lagi


sebab main untk pertandingan kan mesti main dgn serius, lainlah main just for fun

bunga_rose said...

ermnn.. tanya doktor la amy.. takut kecederaan berulang, susah plak nanti..

munna said...

betul pendapat yg lain ...baik auruh hubby dapatkan pengesahan dari doc dulu... takut juga nanti..

Farah said...

Salam . Err , better rujuk dekat pakar . Itu je paling senang .

Kakcik Seroja said...

Hubby kakcik juga dulu pernah 'beralih kepala lutut' gara-gara main bola. Termasuk masuk wad. Tapi... tak lama lepas tu, dia main balik (tak ingat berapa lama dia berehat) :)

Cantik karpet baru Amy ni... ungu gitu. :)

eelobor said...

wah, kaler purple. saya dah ketinggalan menjengah ke sini.

lutut yang tercedera memang bahaya dan kesan jangka panjang kalu ak silap. buleh cuba tanya pakar...

sarah-najwan said...

amy...da lain blog ni..lawa sgt..

akak xminat mana bola..layan gtu2 je..hehe

Ati Masrif said...

sori ..mlm baru sampai KB
bz sgt today..

part tu baik rujuk pakar dulu
kalau ok ..on je
pasal dah minat dia
kita tak bagus halangkan

azwa amani said...

alamak..x minat bola laaaa..kalau badminton or hckey..tgok lahh

kak ina kl said...

dulu masa muda hb pun suka main bola, alhamdulliah tak pernah cedera teruk,sekarang ni dia suka main boling pulak.

Kelab Kembar Malaysia said...

boleh main tapi jangan terlalu lasak... nanti lagi teruk injured nya...

Sarah Syazwani said...

ada gak sepupu yg mmg kaki bola..dah patah sana sini..tp still main lagi..susah nk ckpla kalo org dh minat bola ni

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

org men bola sepak ni mmg lutut bahya tu......jumpa doktor la dl tgk pandangan dok bleh ke idak men semula.....

nk men kt png ek? kt mn tu?

hb kita suka men volleyball..tp tu bahya gk....risiko ada d mn2 kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign