Jan 7, 2011

Sebab terjadinya rahim retroverted


Selamat pagi semua..

Hari ini semua entry autopublish coz sekarang nie aku dalam perjalanan ke Penang menemani En.Hubby dan kemudian ke Ipoh untuk selesaikan beberapa urusan kerja berkenaan permit bangladesh. Jadi hari nie semua entry berkenaan soalan yang di tanya oleh rakan blogger aku cuba jawab! Tapi kalau ada yang terlepas pandang tue aku minta maaf la korang boleh remain aku lagi nanti ok !:)




Kali nie aku menerima komen dari cik mummy. Sebelum tue aku nak ucapkan terima kasih kerana sudi singgah dan follow blog aku nie. Berkenaan dengan soalan tue aku cuba jawab mane yang aku tahu sebab nak kata aku nie pandai sangat pun tak de la tapi sikit-sikit yang aku tahu tue boleh la kongsikan di sini.

Entry nie juga sambungan bagi entry> sape kata rahim terbalik tak boleh mengandung

Soalan 1

Macam mana boleh terjadinya rahim retroverted!

Salah satu penyebab utama mengapa terjadinya rahim retroverted nie adalah di sebabkan genetik dan mungkin juga ada sebab-sebab lain tapi aku tak berapa pasti. Kalau korang nak tahu korang boleh rujuk blog-blog doktor pakar sakit puan yang ada di Malaysia nie.:P

Soalan 2

Macam mane kita nak tahu kita mempunyai rahim seperti itu!

Di entry yang lepas aku ada terangkan so boleh rujuk > sini . Sekiranya simtom-simtom ini ada pada diri anda.. Pergilah berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan pemeriksaan ultrasound atau ujian diagnostik laparoskopi.Selepas pada itu kita boleh tahu keputusannya samaada kita mengalami RT atau pun tidak.;)


***Di harap entry ini dapat membantu mummy***











11 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Amy

moga selamat dlm perjalanan

Wassalam

noor said...

amy take care yer..
patutlah senyap jer hihih
amy dah srupe mcm dr pakar sakit puan hihihi
mmg bgs info2 tu

wahida said...

wah..mmg mcm cikgu la awak ni...serba serbi tahu...

Unknown said...

selamat jumaat amy :)

NM02 said...

dtg dari kawan saya si wahida tu. follow gak dah ni dan sudi2 le follow saya plak ye..

nak try wat tutorial scrolling bloglist ni, harap menjadi le... thanx for the info. sharing is caring, caring is loving...

...............jgn luper follow eh

Kakzakie Purvit said...

Salam amy,

Selamat hendaknya perjalanan ke Penang.

Ramai yg ada masalah retroverted nie. Tapi ramai juga yg berjaya memperolehi anak selepas diperbetulkan rahim oleh pakar. Jangan takut.

p/s: selalu masuk sinarraudah sebaik buka internet sebab dah ready di atas, tanpa sedar kakak belum follow tau. Macam tak percaya kan.....

Bee said...

nice !

BIONIC WOMEN said...

amy, nnti leh x wat tutorial camner cara termudah nak letak watermark pada gambar..tq

munna said...

selamat pulang dan selamat kembali amy... klu mengurut dengan bidan pun boleh juga diaorg terbalikkan rahim kita

munna said...

alahai nakal lah Aliya ni...tu tanda2 ada bakat tersembunyi tu

munna said...

Kak munna dah salah komen kat sini... sorry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign