Jun 20, 2011

Blogger menipu last aku jadi mangsa


Masalah! Masalah! Pernah tak korang mengalami situasi seperti aku nie. Terima email dari seseorang yang tidak di kenali. Maaf ye kalau email yang ingin aku paparkan di sini akan menyinggung perasaan si penghantar. Agak kurang senang bila menerima email seperti itu. Serius kalau betul nak berkawan di alam maya nie just leave your comment dekat SR sudah memadai. Selalunya kalau yang hantar email kepada aku tue kebiasaanya berkenaan tutorial yang tidak menjadi , masalah blog , minta pendapat dan perkara² yang berkenaan dengan blog saja. Selain daripada itu aku memang tak akan layan.

Tapi yang peliknya sejak kebelakangan nie aku kerap sangat menerima email yang kurang senang. Mostly email yang di hantar dari lelaki but aku x pasti samaada ianya betul² lelaki atau penggunaan nama saja. Sebagai bukti email yang aku terima seperti di bawah nie. Ada dua tiga lagi email yang aku terima yang ayatnya perghhh!!! bila en.hubbybaca akan membuatkan dia marah.


Hrmmm nie satu masalah juga! Sometime kalau ada yang minta aku email , no telifon dan alamat di blog aku dah ingatkan kepada blogger minta jangan publishkan komen aku itu. Tapi sebaliknya pula berlaku. Pada awalnya kata nak kasi hadiah sebab lucky la apa la tapi end of the days hadiah x ada tapi lain pulak yang aku dapat. Sapa tak hangin kan! Menipu satu dan satu lagi x semena² no telifon dan email aku tersebar lalu nie la yang aku terima.




Note : Kalau baca ayat dia macam aku beria nak balas mesej dia , pls ok aku x akan layan benda² macam nie.So plsss!!! Hentikan dari mesej aku di email mahupun di no telifon aku. Aku sama sekali tidak berminat dan berkenaan dengan facebook pun aku x berminat nak add TQ!



26 comments:

Bionic women said...

kekadang tu takut sajer ada niat x best..sajer nak suh amy bergaduh ngan laki kot. huhu
maner ler tau kan, hati orang ni.
selalunya kalau menang kontest, penganjur suh email details. jarang yg suh tinggal kat komen..

Anonymous said...

omaigod! omaigod!

dangerous ni..

eima said...

klu dah PAK tu makne dah tua la tu .....eeeeeeeeeiiiiiiiiiiii gatai meyampah ..spam je amy ...

aza ni said...

buat apa yang terbaik amy....

nurkass said...

tak pernah kena perkara camni..
apa lah diorang ni..haihhhh

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe email tak pernah dapat tapi kalu chat tu ada...awe tak tahu dia dapat awe punya id chat dari mana...sebab kalu awe kenal awe akan masukkan dalam list id chat...

awe kalu dapat awe block dan jadikan spam jerk..biasa yang kacau awe banyak kat tpn..so kalu kacau banyak kali..ugur report polis

Unknown said...

la..tanya kat blog je tak boleh ke eik???
nak beremail pulak..
ada udang sebalik batu la tu..

Tieah Madian said...

Ade dulu sorang emel sy bagitau dia ade baca blog sy dan kata nak kenal.. Kalau tak layan kang kata sombong plak kan??? Jadi sy balas ape yg di tanya je.. Pastu takde dah dia balas emel.. Dan 2,3 blogger ade gak emel tapi memang tanya pasal blog je lah.. Tak lebih dari itu.. Yang add kat FB kalo sy tak kenal sy tak aprve, hanya d twitter je kot sy aprvd sbb kat situ pun mmg utk share link blog je pun.. Hehehe..

*Hati2,, sekarang mmg byk stalker..

Unknown said...

Ada juga yang macam ni ya....serammm!

Aqila Borhan said...

tak pernah..

tp kwn sy pernah terima call dr seseorang tanya psal kereta.. tibe2 je.. pastu tanya mna dpt no phone.. die kata dpt no telefon kwn tu dr suami... pdhal kwn tu blm lg kwin... nmpk sgt menipunyaaa... haih.. mcm2 la..

Unknown said...

actly saya pun pernah kena. siap YM lagi. ayat lagi lah lucah. permulaannya dia kata dia reader blog saya. then, lama2 terpesong. dlm 1 hari ni la. ayat dia mmg blh buat laki bini gaduh sbb sgt memalukan. so, keesokannya terus blok that guy.

Scha406 said...

pulak dah..toksah layan la jwbnye...tu je....

Unknown said...

jangan layan......hehehe
follow²

Zura Tahir said...

tue bahayanye amy..ish ish..xde keje ke drg nie..

munna said...

kak munna pernah juga ada yg minta address sebab nak bagi hadiah tapi hadiahnya tak juga sampai2..mmg sakit hati klu mcm tu...

sarah-najwan said...

akak pom xsuka publish emel..takut la hal2 gini kan..

ozzy said...

Assalam..

Mudah saja masukkan saja email tu dalam spam atau block terus..
Zaman skrg ni kdg2 diaorg tak fikir status seseorg tu..kata org "test market"..kalau dah kaki penipu pegi mana2 pun dia nak menipu juga..hmmmm

Sarah Syazwani said...

macam-macam dugaan amy ni kan..lepas ni kene be careful la x semua org boleh dipercayai

hajar said...

mmg x bleh layan. kalau dilayan kang mcm ulat bulu naik daun.

AiniHalim said...

Hmm kene be careful.. klau boleh just ignore je.. (^_^)

Noor Fatin said...

aiyark! bahaya la kak antar butir peribadi kat komen. lebih baik antar kat emel. ish2. sapa la yang g pblish komen akak tu.. sakit ati rasanya

kurus said...

adoiii berat kes emy nie .. tu yg akak x pernah letak email add dlm blog .. kalau bagi pun email kerja x bagi email personal huhuh
ape2 punn mende kalau nak jadi x baik tuu x kira dimana kan .. x perlah amy lepas nie kena hati2 ...

soo far akak x pernah layie kena mcm nie .. bahaya nie .. susah ati dibuatnyaaa ..

Azman Roslan said...

bersabar la ye, dugaan seorang blogger tu..

Sheherazade said...

setuju,buat xtau je

eeeeee,simpang

☾SHiemaCMa786☾ said...

huhu..sape tua my..
url manekah itu??cma punye ke??

jgn dilayan org yg mcm ni..buang masa dan tenaga..
huhu

azwa amani said...

saya membaca tampalan ini (smti)..hehehe..tak tahu nak komen ape..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign