Jun 29, 2011

Terkilan dengan sikap seorang blogger nie



Entri ini bukan untuk berperang ataupun untuk mengaibkan sesiapa tapi ianya sebagai luahan isi hati aku. Serius selama aku berblogging tak pernah lagi aku terasa hati macam nie. Even Mak Anon hantar komen macam² pun aku still boleh terima tapi tidak pada seorang ini. Blogger yang aku kenal di alam maya mahupun di alam realiti. Aku sangat! sangat! sangat! terkilan dengan apa yang dia lakukan pada aku.

Prinsip aku simple je kalau orang baik dengan aku seribu kali aku akan baik padanya tapi kalau sekali orang dah sakitkan hati aku agak sukar untuk aku kembali seperti sebelumnya. Aku betul² terkilan di saat badan yang masih lemah , mood yang tidak berapa baik dik kerana badan yang masih x sihat aku cuba gagahkan juga untuk memenuhi permintaan blogger nie. Pada mulanya aku ingin membalas komen beliau itu berkenaan dengan blog sekali aku terbaca entri di blognya mengenai Anon. Blogger nie pulak boleh di katakan rapat dengan aku. Jadi di sebabkan komen tidak di benarkan oleh tuan empunya blog jadi aku pun mesej di telifonya.

Niat hati mesej tue untuk menjawab pertanyaan dan permintaan beliau tapi di sebabkan entri Anon tue aku bertanya kepadanya apa yang terjadi sebab aku tahu Anon kalau komen memang macam sial ayat yang di gunakan. Just nak bagi kata² semangat je dekat dia sebelum beralih ke topik asal. Korang tau apa yang dia jawab. Mesej yang dia reply sangat kurang ajar. Sesedap badak dia nak sound aku tanpa aku ketahui apa sebabnya. Last aku x puas hati aku telifonlah dia untuk mendapatkan penjelasan.

Boleh pulak dia cakap bergurau. Kalau jadi kat korang apa korang rasa orang dah sound pastu dengan mudah dia jawab bergurau dan nak cerita something dengan apa yang terjadi. Masalah sekarang kalau ko x puas hati dengan orang lain tolong jangan libatkan aku. Hal keje ko punya pasal la tapi kalau berkenaan dengan blog aku memang x ada masalah untuk membantu. Nie ko ada masalah dengan orang lain lepas tue ko pergi lepaskan api kemarahan ko pada aku buat apa. Bila aku dah sound balik baru nak minta maaf bagai buat pe.

Hati aku sakit dowh. Ko tak nak hormat aku pun x pe tapi jaga la sikit bahasa ko tue sebab selama aku mengenali ko aku tak pernah mengeluarkan kata² kesat apatah lagi ingin kurang ajar dengan ko. Kalau tak tahu nak hormat pangkat pun tak pe tapi kata² tue jaga la sikit. Terlajak perahu boleh di undur tapi terlajak kata² binasa beb. Nie bila aku dah emosi bagai sedap dia cakap jangan melatah , macam mane kalau bahasa yang ko guna tue aku balikkan pada ko. Pasti hati ko panas kan! Sebab ko x tau hujung pangkal.

Aku tegaskan di sini pada blogger nie kalau ko ada masalah di tempat keje ke apa ke tolong jangan libatkan aku. Even ko keje bawah sapa pun aku x akan masuk campur hal kerja korang.Nasihat aku pada blogger nie jangan fikir diri tue betul je dan langsung x boleh terima teguran orang lain.If rasa diri tue x boleh di tegur better jangan kerja bawah orang senang. Tapi serius kalau ko teruskan sikap macam nie pergi mane² pun orang tak akan suka. Sejujurnya aku maafkan perbuatan ko terkurang ajar dengan aku tapi untuk rapat seperti dulu sama sekali tidak. Aku serik sangatttttttttt!

Note : Badan demam panas tiba² kena sound macam tue sapa tak hangin kan.


32 comments:

apezs shah said...

Sabar yea Kak... Misunderstanding kot..

Lelaki Ini said...

sabar jela kak...hehe..

Yasminhamid said...

sabar ye... banyak tul dugaan .... kuatkan semangat..

zahidah seran said...

banyak orang banyak ragam....humhum...

oshin said...

sabar ea dear.. :)

http://gurlgemini.blogspot.com/2011/06/segmen-bw-dan-list-link.html

Unknown said...

huh!!ada jugak orang macam ni.orang gini la yang bila pagi2 pi kerja buat muka muncung macam orang ada salah dengan dia..lepas tu masuk petang sikit hegeh2 tegur kita..
kalau akak tak kuasa nak layan..
orang moody tak kena tempat ni tak sesuai dibuat kawan..

ozzy said...

Assalam...

Sebaiknya maafkan saja krn persahabatan di alam maya ini x sama seperti persahabatan dialam nyata & x perlu bebankan fikiran dgn masalah lain yg dah sedia ada.

p/s- apakah 'si dia' salah seorang dari senarai lelaki/wanita yang setia? rasa mcm dah kurang 1.

Anonymous said...

sabar amy..

akak pun dah serik dgn perangai org yg macam ni..lagi dilayan lagi sakit hati..jadi elakkan dari berurusan dgn org yg sebegini..

Unknown said...

Sabar ya amy...

Bila bergurau salah tempat nilah akibatnya. Harap blogger tu sedar kesalahan dia...

Kak Amy said...

salam en.ozzy,

Tak la dalam list tue amy x de buang sapa2 , dia rakan di alam maya dan alam realiti atau lebih tepat amy boleh katakan kami kenal sebelum berbelogging lagi dan kerap jumpa...

Kak Amy said...

Thanks all amy memang gah sabar nie kalau tak sabar memang amy pergi jumpa budak nie.urusan kerja x perlu la sampai ke telinga amy pandai2 la handle kan nie x..geram betul! x pasal2 kes nie spoil mood amy satu hari

Kak Amy said...

kak diana ,

Yap amy sangat setuju dengan akak, hati dia2 tau soh orang jaga tapi hati orang lain ada dia fikir.Nie orang cakap jenis x boleh di tegur semua benda dia buat betul je...

Sarah Syazwani said...

mcm2 peel diorg ni kan..tah pape..bila kita amik berat mcm tu pulak balasannyer..sabar ye Amy..semoga cpt sembuh

eima said...

tu la kerana mulut bdn binasa ...
nasib la org cam tu ... tatau nk kate la ...

norhidana said...

alahai...
susah gk kadang ada org yg jenis tak pandai nk jaga hati n perasaan org..pakai ikut suke je..

Fara said...

sabar je la ye..nak gurau pon agak2 la..manusia x sempurna..moga ini jd ikhtibar pd member amy yer.

zura_habibhaariz said...

hai la org...perangai kdg2 pelik n susah difahami...sabar ye amy

nurkass said...

emmm...
dikurniakan akal sepatutnya bertindak dgn wajar..bukan ikut sedap mulut jek..

sabarlah dear..at least ada hikmah bila berlaku mcm ni kan..

Kak Amy said...

Amy terkilan sangat dear kalau dia tanya amy boleh maafkan tapi dia bahasakan balik memang amy x leh terima tambah apa yang terjadi amy langsung x tahu kecuali pagi nie. Atas dasar prihatin dan ingin memenuhi permintaan beliau sekali itu yang dia bagi kat amy.Kalau orang x kenal mungkin amy boleh buat bodoh je tapi masalahnya amy kenal dia dan x sangka dia boleh buat camtue..

azwa amani said...

sabar lah kak..manusia memng macma tu, yg kita nampk tentang diri dia tu 30 % jerrr..yang tersembunyi lagi 70% tu kita tak tahu rupa apa..sabar jela yer kakakku...jgn marah sangat, buat tak tahu jerr..emosi akak tgh tak stabil sebab demam agaknya

kurus said...

salam dik
sabarlah dik .. semua nie dugaan dlm realiti kehidupan .. akak tahu amy leh handle semua nie dengan sewajarnya .. jgn ikut hati dik , buat apa kita sakit ati sbbkan dia .. relax ok my dear .. harap2 blogger tu insaf dan x ulangi kesilapan yg sama ..

ermmm pelik sbb kenapa amy pula yg jadi mangsa disini kan ?? ..

Sheherazade said...

letihkan xpasal2 libatkan kita,lps tu sktkan hati

saba ye dear,jage kesihatan

Murni Alfathunnisa said...

sabar ya amy...manusia macam ni..usahkan blogger..memang ada di mana-mana...karenah orang kalau dilayan makin menjadi...biar aje dia dengan dunianya sendiri.

eMMe said...

Amy, biasa la tu, memane tempat keje, semua cam tu, takleh lari sifat manusia begitu, sabar okey, n, mE pun takde mood gak dtg keje ari nih, huhuhuh..ade je yg nak spoil kan mood kite kan, huhuhu....

ibuintan said...

sabar dik...

Unknown said...

Selamat malam Amy,
ayu terpaksa BW ke blog kawan2 dimalam hari..

subhanallah.. kenapalah insan itu menyakitkan kamu..
jujur kak ayu nak kata.. selalu yakin yang orang itu kamu mengenalinya.. kan????

kenalah awak face to face...
jgn rasa itu masalah..
luahkan dan bahasakan..
agar dia tahu kamu bukan orang yang suka direndah2...

jaga diri baik2 ya Amy

Panglima7 said...

Betul tu amy, Panglima sokong cara amy. Panglima pun mcm amy juga..sekali org buat baik...seribu kali Panglima akan berbuat baik padanya....tanpa dia sedari. manusia ni mcm2 perangai dan kerenahnya.

Bionic women said...

baca luahan hati amy....
manusia dalam dunia ni bermacam ragam, amy...
mustahil utk kita kenal hatibudi semua orang..sabar yea
semoga cepat sembuh

Cikrosecute said...

Ada jugak orang cam tu...hihihi

ana said...

sabar la ye...maybe dia tak bermaksud kot, bersangka baik! :)

☾SHiemaCMa786☾ said...

mmg patut amy marah..
tp marah kejap je yang.....nnti stress pulak..huhu..kategori biadap jugak la blogger tu...boleh plak main2...hasihh....
apepun..sabar itu lebih baik tau..

ha..amy,cma ngah ngan angah mmg satu skolah dulu..pernah jugak 1 kelas mase form 3...

ozzy said...

Assalam Amy..

Terima kasih krn berminat dgn produk saya itu tetapi terus terang saya katakan bahawa buat masa ni stok masih belum ada kerana seperti yg saya katakan sblm ini'karenah' pembekal yg menaikkan harga begitu tinggi.
Saya juga tidak menjual melalui pos kerana harganya menjadi agak membebankan pada pembeli.Terima kasih sekali lagi & harap maaf.

p/s-jika ada apa2 boleh emailkan pada saya seperti yg dinyatakan di blog ozzy-seraiwangi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign