Jun 22, 2011

Jangan terkejut kalau aku naik pelamin sekali lagi



Sudah berapa malam aku asyik mimpi kahwin dan bersanding atas pelamin. Aduhai x suka betul la sebab orang yang duduk sebelah aku tue bukan En. Amirul tapi entah sapa² entah orangnya. Pelik betul la! Aku cuba story kat bonda kenapa aku asyik mimpi macam tue je. Bonda cakap biasa la mimpi kan mainan tido.

Bila dengar apa yang bonda katakan rasa lega sikit tapi fikiran masih bercelaru memikirkan apa tandanya mimpi aku tue. Selalu orang kata mimpi tue berlawan! Risaunya la. Untuk memuaskan hati aku lagi aku pun telifon la adik perempuan aku dan cerita kisah mimpi aku kepadanya. Belum habis aku cerita dia dah ketawakan aku. Geram betul la orang serius dia main² pulak.

Korang tahu apa adik aku cakap. Dia cakap sebab aku terlalu memikirkan sangat majlis perkahwinan abang ngah aku sampaikan aku terbawa² dalam tido. Ye la dari segi pelamin , pakaian , bunga telur dan cenderahati semua aku uruskan. Mungkin sebab tue kot sampai aku terbawa² dalam mimpi. First time nak menguruskan perkahwinan.

Hrmmm!!! Bila fikirkan balik mungkin ada betulnya juga. Aku kalau sesuatu perkara aku terlalu fikirkan sangat memang akan terbawa² dalam tido. Macam sebelum tido kalau aku menonton tv cerita seram , romantik atau ganas mesti terbawa² dalam tido.Lepas tue mula la bercakap sendiri. En.hubby kat sebelah tukang gelakkan aku. Ada sekali tue gara² terpaksa tunda holiday ke Uk , aku sampai termimpi² pergi holiday dengan en.hubby naik motor tapi yang peliknya siap ada pokok durian.Lawak betul la.

Korang ada pernah mimpi macam nie tak! Atau sesuatu perkara sampai terbawa² dalam tido.



16 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Amy

kalau saya seronok naik pelamin selalu...he he

teringat masa budak2 dahulu
main masak2, kahwin2

mainan tidor ajer tuuu

Wassalam

munna said...

mimpi mmg mainan tidor amy... kak munna mmg selalu kalau terlalu teringatkan atau khusyuk dgn sesuatu mmg boleh terbawa-bawa dlm mimpi...

Scha406 said...

tu la..byk org ckp, selalunye mimpi berlawanan..hurmm

Nazz@Purple said...

naz selalu mimpi org2 yg naz tak suke..huhuh tak suke2..

Noor Fatin said...

penah. mimpi sanding dgn boifren. hehe harap2 jadi kenyataan. xmau la yg berlawanan..wuu

misz myza said...

x penah pun mimpi naik pelamin lagi.. reality nye pun belum lagi... ehhehehehehe...

Unknown said...

hhaaha...
maianna tidur je tu..
betul la kata adik amy tu..
terlalu memikir agaknya..
pernah jugak jadi gitu..

☾SHiemaCMa786☾ said...

amy naik pelamin sekali lag????muehehehe,..
mesti amy penat sgt ni..fikir punya fikir sampai terbawak2 dlm mimpi..
huhu..bole plak amy mimpi camtu..~~
apepun,mimpi mainan tidu..

cantiknye pelamin!rase cam nk nek pelamin skali lg..bole gitewww...??:P

kurus said...

aah dikk mimpi mainan tidur , bila kita terlalu memikirkan dan letih memikirkan sesuatu keadaan selalu juga dibawa kedalam tidur dan bermimpi .. x perlahh janji ia tidak menggangu lena amy :)

nurkass said...

salam dear..
busy sejak dua menjak nih..thanks dtg rumah kass ek..

cantik pelamin tu..bila dah busy ni, tido mlm pun asyik mimpi keje je..haihhh

Hanis Azla said...

akak pun selalu gitu juga.. kdg tu baru nak pergi, sbb dah teringat2 terus aje dah smp tempat tu dulu dlm mimpi.. he..he..

ozzy said...

Assalam..

orang katakan kalau mimpi mcm tu tak elok, org la kata bkn saya kata.itu tandanya hubby nak naik pelamin lagi so amy kena cepat2 naik pelamin sekali lagi dgn hubby.
hehehehe...x la saja nyakat je.

Normaliza said...

salam amy..

letih sgt kot..sebab tu terbawa dalam mimpi. tapi kalau dapat bersanding lagi best gak kan..hehe

Myra Jay said...

Akak penat tu uruskan semua untuk mjlis kawen, dan mmg kekadang akan terbawa2 dalam mimpi..
Yg penting akak jgn fikir yg bkn2 na :)

Sheherazade said...

teringin juga,hihi

cantik la

azieazah said...

Mimpi ok lagi. Kadang2 tu sampai tangan bergerak-gerak sekali, mulut sebut sambil tidor. Haru macam tu. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign