Jun 15, 2011

Misteri kehilangan status Glitterati Nuffnnag terjawab ?


Firstly aku nak ucapkan terima kasih kepada blogger Gnesop dari blog Riwayat Hariku di atas penjelasan beliau mengenai masalah yang aku hadapi dengan Nuffnang. Sebelum tue kalau ada yang masih belum mengenali brother Gnesop nie boleh la klik di SINI. Ternyata beliau seorang yang tidak loket berkongsi ilmu dan di atas penjelasan itu terjawab la teka teki aku selama ini.

Membership status aku!

Bintang dari penuh semua sekarang sudah jadi macam nie huhu~

Masalah yang aku hadapi adalah kehilangan status Glitterati Nuffnang. Aku tak pasti bila status itu bertukar.Tapi yang aku perasan dua tiga hari lepas masa aku nak semak Buffered Earnings aku yang sudah bertukar kepada Metered Earnings , sekali aku terpandang membership status aku sudah bertukar ke Ordinary.Wallawei terkezut aku! Apa salah aku? Aku dah melanggar tema dan syarat Nuffnang ke!Jenuh juga aku mencari mana silapnya atau punca yang menyebabkan aku kehilangan Glitterati.Persoalan demi persoalan bermain di kepala aku.

Pada mulanya aku malas nak bangkitkan kenapa Glitterati aku di tarik dan beranggapan ia mungkin keputusan daripada Nuffnang. Mereka berhak menarik balik keistimewaan yang di berikan kepada aku.Aku akur dan terima segalanya ( dengan nada merajuk huhuhu.)Namun setelah aku cuba mencari² jawapan kenapa dan mengapa Glitterati aku di tarik dan perasaan ingin tahu yang memuncak menyebabkan aku mengajukan pertanyaan kepada brother Gnesop dan aku menerima maklum balas dengan segera.Kenapa aku bertanya kepada brother Gnesop kerana beliau juga pernah mengalami situasi yang sama seperti aku sebelum ini.




Rasanya amy tidak ada pasang iklan lain selain Nuffnang apatah lagi nak privatekan blog. Berkenaan dengan traffic blog pula x de menurun pun just maintain macam tue je.Adoi! Macam mane nak dapatkan balik status seperti sebelum nie ye!


Dua perkara yang abang Gnesop nyatakan nie ada.Amy baru menukar template blog dan membuang iklan di bawah header dan di tukarkan ke posisi atas header huhuhuhu habis macam mane tue erk!


Ow ok TQ!

Lega sikit bila baca penjelasan brother Gnesop nie.Rupa²nya inilah puncanya mengapa Glitterati aku di tarik balik.Kalau tidak asyik dok fikir je kenapa jadi macam tue.Nak email kepada Nuffnang macam malas je so cari anisiatif lain dulu bertanya kepada blogger senior.Now segala teka teki aku sudah terjawab.Hope status aku akan kembali seperti sebelumnya..








20 comments:

Myra Jay said...

oo dah tau jugak..
Sama la Myra pun kak sblm ni status geli kena tarik, mmg xde pasang iklan lain.. Dan Myra pun mmg ada tukaq template blog, dan rasanya pasal tu la kan..
TQ syer..

nuyui a.k.a miss YUI said...

yg heartbeart tu bkn iklan gak ke kak??

sy pnya status pon mcm akk tp xbrape nk kisah lg coz xpng meningkat..

=)

☾SHiemaCMa786☾ said...

cma pon penah jadi camtu gara2 tukar layout..huhuhu..tp anta ticket kat nuff,seminggu pas tu dah oke balik..fuhhh lega...

Nur Hawa Mohd Zin said...

bagus la macam tu...jgn risau ye kak

suria lekatlekit said...

status maintain.. traffic maintain & semakin ada improvement.. iklan pesaing takde pasang.. Tapi BE pulak tak masuk2 dah bapa bulan.

eelobor said...

huhuhu...saya dah lama tak ambik port pasal nuffnang. sempat merasa 2 cek jer yang nilai tak seberapa pun

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

blogger femes2 ni selau citer pasal nuffnang kan.... jelesnye aku ngan ko orang... :(

Mr.Bun and Mrs.Gem said...

blog yg comel . byk info . nice ! =)

Anonymous said...

ada gak blogger lain pun kena mcm ni..tapi x taulah ape dorang buat..

seb baek ada yang tlg kan :)

eB said...

ooo g2 yer? eB pn nk psg nuff gak la :)

Unknown said...

wah...
ada 5 bintang tu..

tukar template pun boleh hilang status gli ye??
baru tau..
terima kasih aMY..
terima kasih sop..:)

Isteri Encek Bard said...

OWH BARU TAHU PASAL NIE.. ADEH CAMNER NAK EKKALKAN TRAFFIC NIE

Kakzakie Purvit said...

Bagus bro blogger yg membantu itu. Sentiasa memberi bantuan hingga jelas..

LuN@_aiDi said...

salam perkenalan,

byknyer info2 yg xtahu terdpt disini^^ err sy follow disini juge^___^ jemput snggah blog yea.

sahromnasrudin said...

BE tue ape plak??? bykny istilah nuffnang nie huhuhuhhh

Golden Rose said...

dah lame tak check nuffnang...ntah ada gi status glitt or not

Bayar Online said...

jgn risau... status gli tu dpt balik....

kurus said...

huhuhuh dah tuu dikk akak yg x pernah dpt BE tuu mcm mana lak ?? huhuhuh ashik campaign ernings jewww .. majuk dah rasanya huhuhu

Sheherazade said...

pia pon penah kena,tercopy iklan huhu

ngeri,xmo dah

Bionic women said...

eily rasa amy ni tercopy iklan masa buat link berita dari online news..
rasanya bukan taraffic, sebab traffic yg ditetapkan nuffnang ialah at least 20 unique every day jer..

yg lain tu..lebih baik antar ticket ker nuffnang..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign