Jun 20, 2011

Di ganggu lelaki di tesco sehingga memblok kereta yang di pandu




Hye..

Happy monday and happy working all! semoga sihat dan ceria selalu. Hari nie aku nak story pasal kejadian semalam. Serius cuak gila beb! Petang semalam aku ke tesco bersama ayahanda dan bonda untuk mencari sizzling yee mee.Tak tahu la sejak kebelakangan nie tekak nie asyik nak makan sizzling je. So sesampai di tesco tempat pertama yang aku pergi adalah food court. Order syizzling yee mee dan lepas makan terus balik rumah sebab masa waktu tue dah nak maghrib.

Masa kami berjalan kaki menuju ke kereta , kami terlihat seorang budak lelaki sedang menyergah budak perempuan yang baru naik kereta. Dari satu kereta ke satu kereta tapi semua perempuan je , budak laki tidak pulak dia sergah. Pada mulanya aku sangkakan budak tue mungkin sakit mental kot tapi bila dengar dari segi percakapanya seperti orang normal. Bonda terus nasihatkan aku supaya pegang handbag baik². Mane tahu nie salah satu tektik nak meragut beg tangan orang.

Masa sampai di kereta , budak tue terus menghampiri kuda merah aku. Wahhh!!! time tue memang cuak. Sepantas kilat tangan nie menekan lock pintu. Dari luar kelihatan budak tue menunjuk sesuatu di tangan. Aku x pandang sangat tapi menurut kata ayahanda di tangannya ada sebiji telifon berwarna putih.Mungkin handphone curi kot. Masa nak keluar dari parking budak tue block kereta aku dengan menunjukkan telifon tue. Aku malas nak layan terus hon kereta menandakan minta dia ke tepi. Dia enggan ketepi lalu mengetuk cermin kereta aku even ayahanda ada di sebelah aku , budak tue tidak menghiraukannya. Tetap berdegil meminta aku turunkan cermin kereta. Aku hon kereta sekuat hati last baru dia ketepi dan mengomel marahkan aku. Siut je!Pelik sungguh mana perginya pengawal keselamatan di situ. Orang yang melihat reaksi aku semua pakat berlari menuju ke kereta .Risau dowh!

Keluar dari tesco aku berhenti kejap kedai di luar tesco.Bonda nak cari kain! Masa dalam kedai tue ada sorang wanita nie dok bercerita pasal budak laki tadi. Aku pun tanpa terus menyelah dan bertanya kepada wanita itu. Dia kata budak laki tue nak jual handphone , siap paksa² lagi. Bila orang tak nak beli dia nak marah. Budak mengisap kot! Entah mane dia curi handphone tue pun tak tahu la..Risau juga sebab gaya dia macam nak ambek handbag je. Tue kami cepat masuk dalam kereta.

Sesampai di rumah terus call en.hubby bagitahu tentang kejadian tue.Simple je en.hubby jawab tue la sebab papa x kasi mama kuar, bahaya sekarang nie! Nasib x apa². huhuhuhu~ cuak aku beb!

13 comments:

eima said...

risau kan ...
seb baik xde pepe ...
kadang tu yg dijual tu henpon tipu ..

Semut Senyum said...

hati-hati walau dimana berada...

Bionic women said...

eh amy kita pernah kena macam ni kat KB, tapi x ingat kat Tesco ke KB mall..
Dia gi sergah budak kereta sebelah, then my hubby pun tepuk ler bahu dia tanya naper..pastu dia nak jual henpon ler, kalau x silap nokia e71 china set..memang murah ler dia nak jual..pastu bila hubby kata xsey, pastuh suh dia blah, dia tunjuk muka macam nak gaduh, then adik ipar yg kebetulan ikut kami ritu, tunjuk kad kuasa polis..pastu baru ler dia nak lari..

Pastu hubby ngan adik ipar dera dia.
cakap nak dia lari sekuat hati keluar dari parking tu..kalau hubby dapat kejar, trus angkut balai...memang dia lari ler..haha

JunAina said...

hati2lah amy...sekarang ni macam2 boleh jadi. kak aina kalau keluar dengan anak2 hanya bawak beg kecil yg boleh masuk poket. muat utk hp, IC, lesen memandu dan kad ATM.

kurus said...

tul tu dik .. perkara sama akak pernah alami di kl jugak masa tu onthway nak ke pahang ..

mereka nie suke2 je duk jenggah kereta org nak jual hp .. sah2 hubby cakap hp curi .. leh tahan mahal lebih kurang dari kedai je .. huhuh duk bayangkan agaknya yg hilang2 hp tuu kerja mereka2 yg ngisap agaknya kan .. conperm !

Unknown said...

huhu, memang cuak giler...

kalau kak yus pun takut, nasib baik amy bukan kuar sorang, kalau tidak mesti lagi takutkan.

macam2 pesen manusia sekarang ni...huhu

kasihibu said...

adik..dari hari tu en3 makan mee tu je
ada isi kot?
tahniah(,")

☾SHiemaCMa786☾ said...

huhu...
baya tul skrg ni..
sib baik amy x apa2..
nampaknye kena lebih berhati2 lg...

nurkass said...

ishhh..
bahaya la org camtu..siap block kete bagai..sib baik mak & ayah amy ada..

zura_habibhaariz said...

bahayanya..kalu sy mesti terketar2...

puteraduyong said...

wah...macam2 cara org cari duit...main paksa pulak...

Sheherazade said...

ya Allah,syukur lah xde ape2

take care

azwa amani said...

lelaki ni memang kurang nak berbahasa dengan kita kak...tapi dia tetap risaukan kita kan.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign