Jun 10, 2011

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah


Salam pagi Jumaat ,

Memang sakit bila cinta yang di dambakan selama ini tak di hargai oleh insan bernama kekasih , apatah lagi kita di buang begitu sahaja tapi itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yang sebenar , masih ada rasa syukur kita kepada ketentuanNYa. Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan Allah.

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat kasih sayang yang terbaik khas untuk diri kita.Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa Allah maha pemurah dan penyayang kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita masa hadapan.Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tidak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi manusia yang hebat jiwanya.Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham cinta terbaik hanya ada bersama Allah.Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih mengenali kehidupan yang tak selamanya kekal.

Allah s.w.t tidak menjanjikan hidup ini tidak pernah susah , bersuka ria tanpa kesedihan , Panas tanpa hujan tapi ia memberikan kita kekuatan , menenangkan kita semasa kesedihan dan menunjukkan jalan yang sebenar²nya.Jangan kita sombong dengan kelebihan yang sementara.

17 comments:

BeloG MTT said...

Allah sentiasa adil untuk hambanya..Setiap kejadian ada hikmahnya.. :)

*Amy macam mana pasal hari tu ekk?:D

Kakcik Seroja said...

Kadangkala kita bukan tidak tahu tapi kita tetap memilih untuk mengeluh dan berjiwa sendu...

kurus said...

sengaja temukan kita agar kita dapat jadi lebih baik dan sentiasa berhati2 dlm kehidupan kita .. walau kita tahu manusia tidak ada yg sempurna ..

insyaallah semua pengalaman pahit manis mengajar kita erti kematangan dan kedewasaan ..:))

Kakzakie Purvit said...

Kita selalu merasa kita dipertemukan dgn org yg salah tapi sebenarnya perancangan terbaik dari Allah tidak kita ketahui...

eB said...

eB terpaksa ngaku eB stuju sbb betol aper yg amy kater tuh... kiter sependapat dlm hal nih :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

betul kak...sbb awe pernah melaluinya..yup awe mnasih belum kahwin...tapi sekurang2 nya awe tahu siapa yang perlu awe cari sbg pasangan hidup..dan jadikan yang dulu sbg pengajaran

Unknown said...

betol 2 kak,,segale yg berlaku pasti ade hikmahnye yang tersembunyi,,,:)

Unknown said...

apa yang berlaku adalah untuk mematangkan kita..

Syafiq Rosli said...

nice entri amy..btul tuh..ini semua mgajar kita ttg kehidupan.

Hudalatip said...

Terima kasih atas ingatan ini..Penuh makna...:)

Murni Alfathunnisa said...

As-salam Amy...
nice sharing...
setiap yang berlaku..pasti ada hikmahnya...tak sepatutnya kita berburuk sangka ke atas setiap ujian yang kita terima...kena redha kan..

Scha406 said...

dan setiap yg terjadi tu pasti ade hikmah disebaliknya...................

nurkass said...

ada pro n kontra dlm berpasangan..dia maha adil dan hanya dia yg maha mengetahui..

Shiela Luddin said...

setuju,segalanyer sudah tertulis.

juger sudah tertulis empunyer belong neh manesssssssss ajer orangnyerrr...:)

☾SHiemaCMa786☾ said...

hanya allah maha mengetahui..
tq 4 sharing..

ozzy said...

Assalam..

Setiap apa yg berlaku sesungguhnya hanya Allah yg lebih maha mengetahui tetapi ada sedikit percanggahan & persoalan tertanam diminda apabila kita mengatakan "memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yg salah" dengan kata-kata "lelaki yg baik hanya untuk perempuan yg baik atau perempuan yg baik hanya utk lelaki yg baik".

"ASB/ASN HARAM ?"

Sheherazade said...

Allah Maha besar

Allah tak beri dugaan yg diluar kemampuan kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign