Nov 11, 2010

AKU GERAM DENGAN ABANG POSTO



Arghhhh!!! geramnya aku dengan abg posto nie.. hari nie dah la banyak perkara kena settlekan memandangkan ada 50 orang bangladesh yang akan renew permit dowang.. so aku dah mula buat kira2 dan senarai2kan tempat yang mereka tinggal.. bukan satu tempat je tapi satu malaysia , setiap pelusuk negeri ada sekali loceng rumah berbunyi..

ding..dong.. ding.. dong..!!!

Aku dalam bilik komputer jadi x de la terasa kuat sangat bunyi loceng tue.. kalau tidak mahu terkejut juga , bile dah terkejut pasti akan melatah...aku pun keluar la nak melihat siapa , tengok mr.posto daaa... x sempat pun capai kain tutup kepala terus pergi dekat abg posto tue.. abg posto tue bagitahu la name2 dekat surat tue , aku jawab ya ini rumahnya.. minta tandatangan di sini dan beserta no passportnya.. terpinga aku asal pulak dia minta no passport..aku pun tanya la balik , kenapa no passport pulak bukan no kad pengenalan ke??? abg posto tue jawab ow hambo ingak kan demo nie ore indon tadi.. dalam hati aku sialan punya abg posto apa dia ingat aku pembantu rumah apa.. aku jawab x la orang malaysia la dan terus berlalu..

Bile masuk umah baru aku perasan macam mane la abg posto tue x cakap aku macam bibik.. kusut semacam je ha.. x sempat nak tengok muka tadi hahahaha..(",) sekarang hamik kau dapat satu pangkat lagi hehehehe(",)..tapi kan , x kan la nak gi amek surat pun nak melaram kan atau sebab aku x sempat bertudung tadi kot sampai dia sangkakan aku bibik..muka aku ada macam bibik ke??? tertanya2 sambil mesej en.hubby...ermmmm:(

18 comments:

Sheherazade said...

wat ever ckp dgn posto tu hehe

yg penting cantik2 utk hubby je

tp kan ..pia blk keje jer pakai t-shirt ..kena melaram dlm rumah ni hehe

eB ezrin said...

ish x kan la sampai nmpk cam endon... rabun ker en posto tuh?... hmmmmm

Kak Amy said...

salam pia..

tapi rasanya x de la sampai berpakaian macam bibik..huhu

Kak Amy said...

saam eb..

Datang mata dah sparero kot huhuhu..

ozzy said...

salam..

Nasib baik posmen tu x minta no tel. hehe..

ana said...

pedulikan itu abg posto..janji suami ckp kita lawa...hehehehe

munna said...

kot mata posto tu ada problem kot... ayu gitu dikatakan bibik...

eelobor said...

hehehe....nie nak kena panggil ngan nama....ibuk la yer

Sarah Syazwani said...

rabun kot mata en posmen tu

Rinna said...

Maafkan aje laa Abg Posto..tuh.. Tak per laa kan.. Jgn marah² nanti tak sampai surat amy sebab dia tak nak antar ke rumah.

Yang penting amy cantik di mata hubby oke.. :)

Sarah Syazwani said...

amy,
dijemput ke rumah(kota bharu) sempena majlis akikah pada raya kedua..tq

sahromnasrudin said...

salam..cube awk belanja dia makan..mesti ok hehehehe

Diamilikku said...

hehehhehehe...bengang kes nih je la..ingatkan tadi kes surat hilang ke apa ke kan

Dia Daya said...

kes salah faham
:)

Nurmala Mazlan said...

Hahahahaha~
Adoi...
kekurangan Asam jawa la abg posto ni...

MakNana said...

hihihi...sabar je laa...:p

ardinihumaira said...

babab posmen tu!

anin said...

hehe ... meh snap sikit pic nak tgk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign