Nov 20, 2010

KAEDAH SENGAL MENJAWAB TELIFON DENGAN BETUL



Nak post satu entry sebelum bertolak..Jommm!!! kita kongsi same2 cara menjawab telifon dengan betul..actually cara yang sering kita amalkan untuk menjawab telifon adalah salah dan kebanyakanya same je..pernah tak korang terfikir cara untuk menjawab telifon dengan jawapan yang betul..di sini aku ada sertakan serba sedikit cara yang betul jadi boleh la kita same2 cube menukarkan jawapannya..( idok le boring sangat lebih2 lagi kalau orang tue kejenya memang menjawab telifon)


1 - Soalan : Hello, may i speak to Bedah please??
Jawapan : Maaf di sini bukan balai polis ye..

2 - Soalan : Hello, siapa di sana??
Jawapan : entah. saya kat sini, manelah saya tahu sapa kat sana..

3 - Soalan : Hello boleh saya bercakap dengan bapak awak??
Jawapan : Nak cakap dengan bapak saya cakap je la, buat apa nak tanya saya..

4 - Soalan : Hello, boleh sambungkan ke nombor 323??
Jawapan : Maaf cik, nombor tak boleh di sambung tapi hanya boleh di campur..

5 - Soalan : Hello, mak ada rumah??
Jawapan : Mak tak ada rumah, tapi bapak ada la rumah sebab rumah nie bapak yang beli..

6 - Soalan : Boleh saya bercakap dengan siti??
Jawapan : Maaf, nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatanya..terima kasih..

7 - Soalan : Hello, tolong panggilkan samad saya nak bercakap dengannya..
Jawapan : Maaf, saya sibuk..sila panggil sendiri..

8 - Soalan : HellOoo...
Jawapan : Hello, pusat sakit mental di sini..anda ingin mendaftar..

9 - Soalan : Hello, saya nak tumpang bertanya??
Jawapan : Maaf, ini bukan kaunter pertanyaan..

10-Soalan : Hello, betul ke ini nombor 3234412??
Jawapan : Sila dail sekali lagi, kalau saya masih menjawabnya jadi betul la tue..

11-Soalan : Assalammualaikum...
Jawapan : Wa'alaikumsalam ( tupp!!..terus letak telifon, salam kita wajib jawab..


p/s : korang rasa betul ke cara nie?? tepuk dada tanya la diri...(",)..ini lah entry sengal aku sebelum bertolak..daaaaa!!!! jangan marah ha hehehehe(",)....





20 comments:

sekamar rindu said...

salam..

hehehhe...wah..best jwb telefon mcm gitu..hehe

aienda said...

hahaha~ memang SENGAL... tp kan.. ain mmg penah buat mcm tu.. ekekekeke

azzey said...

Amy Syaquena; Bagus utk relaxkan minda pg2 ni dgn entry cam ni...hi3....

ibuintan said...

selamat pergi dan kembali...

semoga semua urusan sukses

Puteri Iqa Izyan said...

hahaha.mana dapat ni kak amy?

pasni leh la try..haha :P

Abd Razak said...

Salam sis...

Agaknya kalau ada orang jawab call camtu nak call balik ker? Kalau saya tak buat dah pastu...:)

Khairy said...

hehe..orang yang buat pangilan tu confirm tak nak panggil lagi...hehe

atuk said...

Assalamualaikum Amy

moga dipermudahkan dlm perjalanan

Wassalam

Anonymous said...

haha! paling x bleh blah..bila org yg kol kita, tp die pulak yg tanya
"ini sape?"
memang nak kena maki lah org tu..huhu!

selamat bercuti2 :)

noor said...

cara jwb melawak namanya nih hihihi..take care amy

ana said...

hahahaha...memang sengal

::FAIZ:: said...

suka no 10 hahaha

azwa amani said...

kuikuikui..lawak arrr...

white rose said...

hahahaha...

sakit jiwa kalo dapat penjawab telepon mcam tu...

JULYA said...

haha...ade2 je la akak ni.semoga slamat dlm pjalanan ye

Hanim Mahali said...

hahahhaa... memang ada yang nak rasa kaki masuk mulut kalau jawab macam tu...

MrShah53 said...

mmg ssuai utk receptionist kat ofis..hehe

apezs shah said...

hahaha kelakar laaaa pulak...

apezs ada tag award. singgah nanti yea.

Wonderful Life with Mary Kay said...

Hm..agak sengal gak la. Kalo jawab mcm ni, mau kena jerit lubang telinga..

Muhammad said...

hahahahaha...
hihihihihi.......
kelakar2.............

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign