Nov 29, 2010

MALANG TIDAK BERBAU




Masyaallah terkezut aku siut.. tengah dok bersantai blogwalking dekat satu blog nie , tiba2 aku di kejutkan oleh satu bunyi yang sangat kuat.. x sempat nak berkata apa2 terus aku mengurut2 dada.. perghhh!!! gile la mahu kena serangan jantung macam nie , dengan pantas jari aku menekan X mood nak membaca entry pun terhenti...bergoncang seluruh badan aku terkejut , dari mane datangnya arah bunyi tue pun x tahu la.. tau2 baru baca mukadimah entrynya tiba2 kuar satu bunyi yang sedap di dengar tapi x sesuai untuk orang yang nak bersantai membaca entry seperti aku...tak salah nak pasang tapi slowkan la volumenya , nie x habis max dia pasang ha mane aku tak terkejut..

Urmmm... bile dah terjadi dekat aku , barulah aku tahu kenapa sebelum nie aku sering dapat komen mengenai lagu yang aku pasang dekat blog..rupa2nya kes macam nie la , bagus juga aku buang lagu tue hari tue , kalau x mesti masalah macam nie terjadi dekat blog aku..Uishhh!!! geri ow sebab aku betul2 terkezut...so kepada mereka yang pasanag mp3 atau apa saje lagu di blog korang , sila pastikan volumenya dalam keadaan sedang2 saje agar tidak mengejutkan tetamu ke rumah.. kalau dapat lagu yang slow tue ok la kan tapi malang pula kalau dapat lagu yang membingitkan..sure kena serangan jantung..maaf ye kalau ada yang kurang senang tapi serius tindakan itu akan mendatangkan masalah kepada orang lain , sekadar mengingtai sesama kita.. Maaf ye!!!

24 comments:

white rose said...

seblum akak blogwalking, akak slowkan volume kat PC/ laptop akak...

mcm yg sy lakukan...
langkah berjaga2...

Kak Amy said...

salam..

nampak gayanya lepas nie kena buat macam tue la..

AngahSayang2314 said...

angah kalau gi bw angah mesti tutup speaker dulu..sebab takut bising....

Kakcik Seroja said...

Salam Amy...

kakcik pun tak suka nak masuk ke blog yang pasang lagu dan kakcik tak tahu kat mana 'suis'nya untuk kakcik matikan lagu tu!

azwa amani said...

kak amy :...kiter nyer okey x...akak terkezzuut x???...hihihi

Zaidah said...

biasanyer zai tutup speaker...klu ramai yang pasang memang bermcam lagu kita dengar..better jangan pasanglah....

BIONIC WOMEN said...

saya x suka sangat lagu kat blog..
sebab bila kita buka blog, n nak blogwalking mesti kita tengah dalam keadaan santai n relax
sesetengah entry pun harus di baca dalam keadaan tenang..
ada sesetengah lagu yg x sesuai ngan tema relaxs tu kan???
kekadang entry yg ditulis sedih tapi lagu joget lambat..dah x kena..haha
ilang feel

INCHIK PIPI PAU PANAS said...

sangat2 bersetuju dengan kakchik n whiterose....
kadang2 kalo blog yg pasang lagu ni nak loading mak aiihhh,bukan main lame!pastu nak dengar lagu pon tersekat2..baik xpyh letak lagu terus...
tapi an,ade satu blog ni http://tentangreeni.blogspot.com/,kalo p blog dia rase satu macham mendamaikan sbb dia pasang lagu Aiman-Cinta terakhir. (sebenarnya nak cakap lagu tu sodappp)...

ana said...

tak suka letak lagu sbb bkn semua suka lagu yg kita suka.

noor said...

salam amy..
xbaper suka gak yg ada lg kat blog
btl tuh kena reduce volume first b4 BW

Unknown said...

tutup dulu volume sebelum on kan pc atau laptop. kadang2 bunyi ni boleh buat jantung terhenti sbb tergempar

Sheherazade said...

salam

ye la..pia pon ade letak lagu dulu2

eB ezrin said...

eb pn penah g2... nasib la hubby tego... lagu u tuh dh la lagu african... kuat plk... lemah jntg org... ;p... eb tros padam... maleh dah... ;p

eMMe said...

nak letak lagu, tapi tu la..kalo masuk Gratisan Musik tu takde button stop lagu....hehehe...dulu ade lagu kat blog, skrg tidak lagi, ngah cari gadget yg leh letak lagu yg leh adjust volume dia..hehehe...

manggosteen said...

haha..betul tu..hilang mood nak baca bila ada bunyi2 yg tak menyenangkan..

eelobor said...

pernah beberapa kali terkena. skrg sblm nak BW memang slow kan volume kat laptop. tapi kalu x de lagu lagi bagus kut. sebab kalau nak dgr lagu, boleh pasang sendiri lagu apa yg kita minati. x yah nak susah2kan diri....hihihihi. sori, cuma pendapat

bunga_rose said...

sama la.. kurang suke.. sebab susah nak fokus bace n3 huhuhu..

sahromnasrudin said...

salam..lagi best kalau takde lagu..tak menyemak telingaku ini huhuhuhuh

me suya said...

dulu suya buat gak..but now not more..since kadang2 suya sendiri rasa serabut. lagi la orang lain kan :)

Nur Azila Ismail said...

setuju dgn akak . kalau nak letak pon , letak la yg berirama sesuai

yanamib said...

sy mmg x letak mp3 kt blog..sbb ada pendapat blogger yg lagu² tu agak annoying..lgpun effect tahap kelajuan meng-loading page...huhu~ better buang aja..utk kemudahan pengunjung² ^_^

Nurmala Mazlan said...

akak pon nak buang lagu kat blog akak tu..tp x sempat2 lagi

Pencacai Alim said...

hakhakhak

Lelaki Ini said...

klu x letak lagu lagi bagus...hehe..XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Belog KAK AMY Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign